Reklaam sulgub sekundi pärast

“Kahjuks selline elu on!” Teenindajad peavad igapäevaselt vihaste klientide tujusid taltsutama

Brit Suurraid

Märts on teadupärast juba aastaid olnud kuu, mil kliente suunatakse märkama ja tunnustama head teenindust. Äsja avalikustatud uuringust aga selgub, et klienditeenindajad tunnevad, et neisse suhtutakse üha halvemini ja tihtipeale tuleb ka pahaste klientidega tegeleda.

Uuringust selgus, et kolmandik teenindussektoris töötavatest inimestest tunneb, et nende ametit ei väärtustata ning lausa 39% protsenti vastanutest tõdes, et tunda on kaasmaalaste suhtumise halvenemist.

Tele2 teenindusguru ja coach Liis Jäger sõnas "TV3 uudistele", et teenindajad tunnevad, et klientide suhtumine neisse on tugevalt langenud. "Mis on kihvt, on see, et teenindajad tunnevad, et ettevõtted panustavad rohkem nende enesearengusse. On rohkem koolitusi ja enesearengut toetavad meetodeid, aga samas teenindajad tõdevad, et nad ei kasuta neid piisavalt!"

Ajad on kahtlemata ärevad ning paljud tunnevad maksutõusude ja pideva hinnatõusu taustal muret, kuidas oma rahaasjadega hakkama saada. "Kõik see, mis ühiskonnas hetkel toimub, mõjutab klientide enda meelestatust. Ajad on ärevad ja inimesed tunnevad vaimset ebakindlust rohkem ja see kandub ka teenindajatele üle," kinnitab Jäger.

Telliskivis töötav florist Emma Ambur tõdeb, et kui püsikliendid on alati sõbralikud ja meeldivad, siis uued kliendid võivad olla päris nõudlikud. "Vahest on probleeme. Nad ei saa ise aru, mida nad soovivad ja siis tekib segadus, et nemad ei saa klienditeenindajast aru ja teenindaja ei saa kliendist aru," ütleb ta.

Ambur on ka ise korduvalt negatiivseid kogemusi saanud. "Jube hea on ju peale pikka tööpäeva end klienditeenindaja peale välja elada! Kellegi peale ikka, kes sulle ette jääb."

Brööder kebabi restorani teenindaja Hanna sõnab, et ikka satub aegajalt neile einestama kliente, kes ei ole just kõige paremas tujus. "Kahjuks selline elu on! Ma saan aru inimestest, ikka juhtub, ei ole hullu. Elu läheb edasi!" naerab ta.

Samal ajal leidub ka ettevõtteid, kes on võtnud oma südameasjaks oma teenindajaid hoida. Näiteks on Swedbankil kliendinõustajate jaoks psühholoogiline abiliin, kus professionaalid saavad neil aidata oma tunnetega toime tulla. 

Vaata lähemalt "TV3 uudiste" videoloost!

Kommentaarid puuduvad