Reklaam sulgub sekundi pärast

Kes on süüdi? Kullerfirmade autod rikuvad pidevalt liikluseeskirju ja ärritavad inimesi

Kullerid ja erinevate kaupade kojuvedu on juba ammu elu loomulik osa, küll aga on olnud palju nurinat kauba maha või peale võtmiseks kõnniteedele sõitvatest kaubikutest. Tegemist on liikluseeskirja rikkumisega, mis teatud juhtudel ja kohtades tekitab ka ohtlikke olukordi. Kuidas olukorda lahendada?

Fotosid liiklusrikkumistest erinevates Tallinna piirkondades nii taksode, kuller- kui  postiteenusefirmade poolt on talletanud tavalised kodanikud, kes olukorra pärast mures on. Kirju palvega reageerida on saanud politsei, munitsipaalpolitsei ja kullerfirmad. Kuidas politsei sellesse pöördumistesse suhtub?

Põhja prefektuuri liiklusjärelvalvetalituse juht Taavi Kirss ütles, et selliseid teateid saades markeeritakse need kohad esmalt patrullide poolt ära. „Ehk siis patrullid teavad, kus probleemikohad on, mis on inimeste poolt välja toodud. Kui nad seal piirkonnas on, saavad nad sündmustele kohe reageerida. Teine asi on see, et kui me selliseid süüteoteateid saame ja seal on süüteokoosseis olemas, siis me ka oma menetlustoimingud läbi viime,“ ütles Kirss ja lisas, et see võib lõppeda nii trahvi kui ka lihtsalt inimesele tähelepanu juhtimisega, et taoline käitumine ei ole aktsepteeritav.

Menetlusi tuleb Kirsi sõnul palju ette, kuna ka erinevaid teateid saadakse palju ning otsus langetatakse juhtumipõhiselt. Politsei on kohustatud seadusega paika pandud aja jooksul sellistele pöördumistele vastama. Selliste liiklusrikkumiste vihjetega pöördutakse palju ka Omniva kui ühe suurema kullerfirma poole.

„Neid ikkagi tuleb. Siinkohal mul on suur heameel tänada kõiki tublisid linnakodanikke, kes panevad tähele eksimusi ja neid meile edastavad. Ei saa öelda, et see oleks massiline. Inimesed on tegelikult väga tolerantsed, sest ma arvan, et kõigi huvides on just see, et saadetised liiguks kiiresti minult ära ja mulle uued saadetised. Küll aga on olukordi ka, võib-olla jõuluajal, kus maht suurem ja on ka muresid tihedamini,“ Omniva juhatuse liige Kristi Unt ja lisas, et kirjadele ja pöördumistele ka vastatakse. „Need, mis tulevad mulle isiklikult, neile ma ka vastan isiklikult, aga ka kliendikeskus ja meie kommunikatsiooniosakond toetavad.

Kõik osapooled möönavad, et probleem on. Sellest teavitatakse kullereid, aga ikkagi, kuidas siis käituda? Ühtepidi on pakikapid paljudel juhtudel sellistes kohtades, kus tuleb laadimiseks kõnni- või rattateele korra seisatada. Vastasel korral oleks vedu sinna või sealt ära väga pikk.

„Juhendamegi tegelikult nii, et vaatame oma võrku ühelt poolt tervikuna, teiselt poolt n-ö per asukoht selliselt, et proovime leida kõigepealt ja koolitada, mis on lähima parim parkimis- ja peatumiskoht ja kui me näeme, et see jääb kriitiliseks, siis me tegelikult kaalume ka pakiautomaadi asukoha muutmist.“

Omniva esindaja ütles, et tagasiside põhjal ei anta kulleritele lihtsalt vihjeid, vaid neid koolitatakse. „Liikluseeskirjad on meile kõigile järgimiseks, liiklusseadus on järgimiseks. Tuleb jälgida seda, et kõnniteele võib peatuda või parkida juhul, kui seal eelnevalt ei ole keelavat märki ja jalakäijatele ja piisav ruum. Ja lisaks ei takista see ka teisi sõidukeid, et neist tuleb kinni pidada,“ ütles Unt.

Omniva jaoks pole probleemsed ainult postipakiautomaadid, aga ka kortermajad.

„Väga paljude korteriühistute ümber on nüüd justkui eramaa ja on taaskord tublisid linnakodanikke, kes siis postikullerile, kui ta hommikul läheb ajalehti postkasti viima, politsei kutsuvad. Õnneks see ei ole massiline, on üksikuid juhtumeid ja ka seal me proovime leida parimat võimalikku lahendust koostöös kas korteriühistuga või kohaliku omavalitsusega,“ lisas Unt.

Samal seisukohal on ka politsei. Rikkuda ei tohi, tuleb leida kompromiss.

Vaata lähemalt päises olevast videost alates 6:25!

“Raport” on eetris TV3 kanalil esmaspäeviti kell 21:00 ja vaadatav ka TV3 Play keskkonnas.

Kommentaarid puuduvad