Reklaam sulgub sekundi pärast

Hirmutav! Omniva tehnoloogiajuht petukõnedest: varsti võib AI helistada juba pereliikme häälega

Omniva tehniloogiajuht Martti Kuldmaa
Omniva tehniloogiajuht Martti Kuldmaa — FOTO: TV3

Star FM hommikuprogrammis käis külas Omniva tehnoloogiajuht Martti Kuldmaa, et rääkida erinevatest petu- ja õngitsuskirjadest, millega ilmselt suur osa inimesi ühel hetkel on kokku puutunud. Samuti prognoosib ta, et lähiaastatel võivad petukõned olla juba sel tasemel, et tehisintellekt helistab inimesele tema naise või lapse häälega ja ütleb, et on hädas.

Kuidas reageerida kirjale või sõnumile, mis teavitab Omniva postipaki saabumisest ning palub esmalt väikese saatmiskulu eest tasuda? Omniva tehnoloogiajuht Martti Kuldmaa ütles, et selliseid kirju tuleb nii Omniva kui ka paljude teiste suurte ettevõtete nimel. "Mitte ainult logistikas, aga näiteks ka pangad, miks mitte suuremad transpordiettevõtted, kes on tuntud ja kelle on mingisugused digikanalid ja teenused."

Martti Kuldmaa juhtis esmalt tähelepanu, et näiteks välismaist telefoninumbrit sisaldavaid SMSe tuleks ignoreerida ning mitte sellega kaasa olevaid linke avada. "Need tekstid on õnneks veel kehvas eesti keeles ehk läbi masintõlke. Need lingid suunavad kas välismaistele või päris krüptilistele lehtedele, kus on võib-olla ära tunda aadressis "Omniva", aga tähed on võib-olla teises järjekorras, sidekriipsud, punktid jne. Kolmas asi on see, et Omniva kindlasti ei küsi raha ega kindlasti teie krediitkaardi andmeid. Omniva ei küsi teilt ka muid isiklikke andmeid."

Kuldmaa ütles, et on ka ise saanud petukirju nii Omniva kui ka teiste ettevõtete nimel, ehk sarnaselt teiste Eesti inimestega, paar-kolm korda kuus.

Miks üldse soostuvad inimesed mitte ainult kahtlastele linkidele klikkima, vaid reaalselt ka oma krediitkaardiandmeid jagama? "See on väga suur muutus, mis kogu digiteenustega inimkonda puudutab. Tegelikult kõige parem õppimise koht on see, kui sa saad ise oma vitsad kätte ja loodetavasti väikese summa eest. Nagu öeldakse, nutikas inimene õpib teiste vigadest, tark enda vigadest ja need ülejäänud ei õpi üldse.

Kas tegemist on asjaga millega tuleb lihtsalt õppida koos elama? Kuldmaa toob muu hulgas välja, et Eesti on väike riik ja unikaalse keelega, aga kui vaadata ingliskeelset ruumi, siis seal tegelikult on juba päris mitu aastat nii, et tehakse müügikõnedega pettusi, mis on kõik juba automatiseeritud ja tehisintellekti poolt läbi viidud. "Läheb veel kaks-kolm aastat mööda ja ehitab see robot juba sinu lapse või naise häälega ja ütleb, et olen hädas."

Kuula raadio Star FM hommikuprogrammi järgi SIIT!

Kommentaarid puuduvad