Reklaam sulgub sekundi pärast

Suur intervjuu! Kuidas sünnivad Pakendikeskuse geniaalsed turundusideed ning kes on nende taga?

Pakendikeskus teeb koostööd reklaamiagentuuriga Tabasco, kus koos genereeritakse humoorikaid reklaame.
Pakendikeskus teeb koostööd reklaamiagentuuriga Tabasco, kus koos genereeritakse humoorikaid reklaame. — FOTO: Pakendikeskus/Kollaaž

Võib arvata, et Eestimaal leidub vähe inimesi, kes poleks näinud ega kuulnud legendaarsetest Pakendikeskuse reklaamidest. Õrn löök sotsiaalsete probleemide pihta, tabav huumor, täpsus ja meeletu kiirus - need on omadused, mis iseloomustavad reklaamiagentuur Tabasco ja Pakendikeskuse koostöös tehtud turundust.

Pakendikeskuse turundusjuht Maarja Martin sõnab, et pöörasemate ideede taga on nende reklaamiagentuur Tabasco, kellega moodustub nende turundustiim. ,,Oleme justkui kokku kasvanud. Pakume ka ise ideesid ja vahel ongi keeruline määrata kellelt mõni idee alguse sai,” sõnab Martin. 

Eesmärk on pakkuda lahendust

Hea maitse piir on õhuke, kuid Pakendikeskus on suutnud oma reklaamidega teha ka kõige skandaalsematest probleemidest väga humoorikad, kuid siiski alati viisakad ja mitte üle piiri reklaamid. Kuidas? Tabasco reklaamiagentuuri loovjuhi sõnul on nende eesmärk olnud alati pakkuda lahendust ja seda Pakendikeskuses müüdavate toodete näol. ,,Kellelegi niisama kodaratesse sõita ja halvustavat nalja teha ei taha ja pole ka mõtet. Üritame ikka heaga.” Ka Maarja Martini sõnul väldivad nad seisukoha võtmist, vaid pigem toovad esile ühiskonna valupunkti ja seovad selle tootega. 

,,Eks iga inimese jaoks on see piir erineva paksusega ja tänapäeval on huumoriga üldse pisut keeruline. Peab olema piisavalt tundlik ja ettevaatlik, millist nalja teha. Olen proovinud rõhutada, et naljal ja naljal on vahe. Nali ei pea olema jalaga tagumikku, vaid võib olla ka nutikas, kaval, vaimukas ja intelligentne,” kirjeldab Alvar Lonks. Ta tõdeb, et liialt intelligentsel huumoril on ka piiratud publik ja seetõttu tuleb selle piiri paksust oskuslikult hööveldada. Kuigi vahel võib see olla üpris keeruline. 

,,Tundub, et Pakendikeskuse puhul on mingid asjad õnnestunud ja reklaamid inimestele meeldivad. Selle üle on ainult hea meel. Kui pea iga kord nõutakse kommentaariumis Pakendikeskuse turundusmeeskonnale palgakõrgendust, siis küllap me midagi teeme ikka õigesti.” Ka Pakendikeskuse turundusjuht tõdeb, et kui kõnealune teema on tundlikum, tuleb ka rohkem kriitikat. 

Oluline on ajafaktor

Küsimuse peale, kuidas sünnivad ideed, vastab Lonks, et nad räägivad teemadel, millest räägivad inimesed. ,,Kui mõni uudis kõnetab laiemat publikut, siis on see hea lähtepunkt. Kui loovale ideele lisada juurde päevakajalisus, saab päris tubli tulemuse.” Kuna Tabasco agentuur on Pakendikeskusega teinud koostööd mitmeid aastaid, siis oskavad nad juba peast öelda, mis toode võiks seekord olla lahenduseks ja päästa päeva.

,,Seejärel mõeldakse tekst, disainer teeb kujunduse ja ongi postitus valmis. Sääraste päevakajaliste postituste puhul on äärmiselt oluline ka ajafaktor. Kiire idee, kiire teostus ja kiire kinnitus kliendi poolt. Muuseas, nägin just viimase postituse all ühte kommentaari, et Pakendikeskus on nii kiire, et teeb oma postitused valmis juba enne kõmulise uudise ilmumist,” ütleb Alvar tabavalt. 

Klassikaline lähenemine ei köidaks 

Maarja Martin sõnab, et selline turundamisviis tekkis vajadusest, et pakendid ei ole just kõige seksikamad ja atraktiivsemad tooted. ,,Klassikaline lähenemine ei köidaks.” Ka Tabasco loovjuht vastas, et loovus ja teatud vaimukus on olnud Pakendikeskuse reklaamides alati olulisel kohal. 

,,Viimastel aastatel on sinna juurde lisandunud tugevamalt ka päevakajalisus. See kõik on toiminud hästi ja kui miski töötab, siis milleks seda muuta.” Samas tõdeb ta, et arenemisruumi on alati. ,,Kui esimeste postituste puhul oli järjekord, et kõigepealt ilmus uudis ja seejärel Pakendikeskuse postitus, siis viimasel ajal on hakatud meie postitustest tegema omakorda uudiseid.”

Kuid Pakendikeskus ei ole ainus ettevõte, kellele Tabasco reklaame toodab. Kõige parema ülevaate saab nende endi kodulehelt. ,,Eks iga ettevõtte turundus on ja peabki olema pisut erinev. Võime lähtuda küll mingitest üldistest printsiipidest ja põhimõtetest, aga igal brändil on oma lugu ja oma hing.”

Oluline on leida üles asja tuum

Lonks sõnab, et reklaami ja turundustöö juures ongi kõige põnevam leida üles see miski, mida võibolla klient ise ei pruugi oma toote või teenuse juures näha ja see loovalt nähtavaks teha. ,,Iga ettevõte võib öelda, et nende teenus või toode on kvaliteetne, aga see ei ütle tegelikult suurt midagi. Seepärast tulebki leida üles asja tuum, sügavam arusaamine ja eristuv nurk. Selle pealt on lihtne luua ka loovideid.” Kuid tõepoolest, on ka olnud kordi, kus kõigepealt tuleb idee ja seejärel alles vaadatakse, kuidas või millise brändiga see sobiks. 

Alvar Lonks vastab, et hea turundus on üldiselt see, mis inimesi kõnetab. ,,Kui su reklaamist baaris, sotsmeedias või kuskil lõkke ümber ei räägita, siis järelikult jätab su reklaam inimesed külmaks.” Samuti sõnab ta, et ka tähelepanu võitmiseks on olemas erinevaid viise.

,,Sa võid joosta palja tagumikuga üle Vabaduse väljaku, aga mis saab edasi? Mis on eesmärk? Kes peavad seda nägema? Kui sa müüd näiteks pükse, siis on kõik hästi, aga kui hambapastat, siis vast on paremaid viise tähelepanu saamiseks,” vastab Alvar.

,,Pakendikeskuse turundusega oleme tänaseks sealmaal, et isegi inimesed, kellel pole Pakendikeskusest mitte midagi vaja, on nii suured fännid, et tulevad niisama uudistama ja on ka neid, kes tahavad oma silmaga näha, kas selline koht nagu Pakendikeskus ka päriselt eksisteerib. Siinkohal tekib endalgi küsimus, kas saab veel paremini, aga lühike vastus on - saab!" paneb Lonks oma jutule ilusa punkti.

Kommentaarid puuduvad