Reklaam sulgub sekundi pärast

Milles asi? Kohutavalt pikad ortodondi ravijärjekorrad on lapsevanemad tagajalgadele ajanud

Aeg-ajalt jääb sotsiaalmeediast silma murelike lapsevanemate postitused, et lapsega on vaja ortodondi vastuvõtule saada, ent järjekord on aastatepikkune. Ka ajakirjanik Anna-Maria Veidemann-Makko oli oma poja Henriga aastaid järjekorras.

"Saan mina 1. aprillil kõne. Vaatan, et Smile ID hambakliinik helistab," sõnas Anna-Maria ning täpsustas, et tegemist on ühe erakliinikuga, kes ortodontilist ravi pakub. Veidemann-Makko sai kliinikust kõne, et järjekord on lõpuks jõudnud tema lapseni. Kuna kõne toimus 1. aprillil, arvas naine, et tegemist on aprillinaljaga. Kokku ootasid nad järjekorras 3 aastat. 

Anna-Maria sõnul polnud tema pojal tegemist nii tõsise murega, et seda haigekassa rahastaks ning seetõttu öeldi neile, et ravi maksumus võib olla kuni 5000 eurot. 

Aina süvenevast probleemist on ortodondid teadlikud. Üks tahk on see, et ortodondi vastuvõtule tuuakse teadmatusest lapsed, kellel pole veel jäävhambaid suus, kuid põhjuseid on ka teisi. 

Ortodont Katri Herman sõnul on nende koostööd hambaarstidega hea, kuid kindlasti peaks seda veelgi tõhustama, et ortodondile jõuaksid vaid need patsiendid, kellel on seda päriselt vaja. Järjekordade korrastamisele aitaks kindlasti kaasa üleriigiline digiregistratuur, kuid hambakliinikud sellega liituda ei taha. 

Tervisekassa rahastab küll hambumishäireid, kuid need on küllaltki rasked diagnoosid. Samuti on Tervisekassa rahastavate patsientide ooteajad veelgi pikemad. Hambaarst dr Katrin Metstaki sõnul parandaks olukorda see, kui hambaarstid saaksid tegeleda kergemate hambumise kõrvalekalletega, kuid selleks neil täna luba pole.

Vaata videolugu "TV3 uudistest" päises olevast videost!

Kommentaarid puuduvad