Reklaam sulgub sekundi pärast

Raske jalaga eestlased: mahukas uuring paljastas karmi tõe autojuhtide liikluskäitumise kohta

"TV3 uudised"

2023. aastal viis transpordiamet läbi uuringu, et välja selgitada, kas keskmise kiiruse ületamine Eestis on probleem. Selgus, et see on probleem ja selle lahendamisega soovib kliimaministeerium edasi liikuda, kuid selleks on vaja uuendada seadusi.

Keskmise kiiruse testmõõtmised toimusid eelmise aasta sügisel septembris ja oktoobris. Kokku valiti välja neli lõiku, millest pikim oli Ääsmäe–Haapsalu maanteel: kokku 13,9 kilomeetrit. Selleks kasutati olemasolevaid kiiruskabiine. Kolmapäeval esitati perioodi analüüs vabariiklikule liikluskomisjonile.

Transpordiameti peadirektor Priit Sauk ütles, et katseprojekt oli ootusäraste tulemustega. "Kui ka inimesed ise ütlevad selliste küsitlushinnangute põhjal, et umbes 40% inimesi ületab sõidukiirust meie teedel, siis ka meie katseprojekt seda tõestas. Kiiruskuulekaid on umbes 60%, ületajaid kuskil 40%, see tuli paika. Ja kui me teavitasime inimesi, et nüüd me mõõdame seda kiirust, siis sellel napil 30 kilomeetril me saime tulemuseks, et umbes 7-8% inimesi muutusid kuulekamateks."

Kiirusemõõtmise piirkonnad olid välja valitud kõigil põhimagistraalidel. Katse näitas, et need lõigud võiksid olla pikemad – hinnanguliselt paarkümmend kilomeetrit –, siis oleks ka mõju parem. Erinevate mõõtealade võrdluses hakkas just silma Haapsalu suund.

"Kõige suurem ületamine oli Haapsalu maanteel, selline keskmine kiiruste ületamine ja omapära oli ka see, et kõik oli kõige pikem. Annab tõestust, et mõjusamad on pikemad lõigud," ütles Sauk ja lisas, et liikluse olemuselt on lõigud erinevad, sest näiteks Pärnu maanteel oli rekade ja raskeveokite osakaal kordades suurem kui teistel maanteedel.

Liikluskomisjon tegi transpordiametile nüüd ülesandeks liikuda edasi, eriti seadusloome valdkonnas. Samuti ei kõlba kasutuseolevad statsionaarsed kiiruskabiinid selliseks tegevuseks. "Tänu sellele on igal juhul vaja luua Eestis uus süsteem. Hinnanguliselt kolm aastat läheb kindlalt aega selleks, et kui otsus tehakse, saaks seda rakendada. Täna me alles räägime, millised on tehnilised lahendused, milline maksumus ja millised õiguslikud küsimused," ütles kliimaministeeriumi asekantsler Sander Salmu.

Vaata lähemalt päises olevast videost. Lisainfot "TV3 uudiste" kohta saab SIIT.

Kommentaarid puuduvad