Reklaam sulgub sekundi pärast

Mis saab tasuta ühistranspordist? Poliitikute arvamused lähevad kardinaalselt lahku

TV3 uudised

Pealinna uue võimaliku võimukoalitsiooni mõned osapooled nõuavad Tallinnas tasuta ühistranspordi lõpetamist. Kas Keskerakonna poolt loodud ainulaadne rakendus on vaja lõhkuda ning kuidas see sõitjatele mõjuks?

Tasuta ühistranspordi projekt pealinnas oli Keskerakonna suurmehe Edgar Savisaare südameasi. Suurt kriitikat nii poliitiliste oponentide kui ka ekspertide poolt leidnud süsteem lükati ametlikult käima 1. jaanuarist aastal 2013. Pealinna ametnikud ei jõudnud vastu võtta väliskülalisi, kes kõik seda imeasja näha tahtsid. Tallinnast räägiti selles võtmes palju ja nii on see kestnud tänaseni ning kogu ühistranspordi korraldus löönud veelgi enam õitsele.

"Kui vaadata puhtalt numbrite poole pealt, siis eelarve on täna 120 miljonit eurot. Ma arvan, et ta kataks piletimüügist ära umbes 25 miljonit eurot. Kui palju sellepärast siis aidata abivajajaid perekondi või kuhu tõmmata sotsiaalne joon, see on eraldi küsimus," ütles Tallinna Linnatranspordi AS peadirektor Kaido Padar.

Teisipäeval kukkunud keskerakondliku linnavalitsuse taustal on just Reformierakond hakanud rääkima tasuta ühistranspordi lõpetamisest. Selles osas veel päris üksmeelele jõutud ei ole. Üks suur osapool sellest ehk sotsiaaldemokraadid arvavad teisiti.

"Meie jaoks on hetkel kindlasti oluline, et tasuta ühistransport sellisel kujul jätkuks, prioriteet on küll liinivõrgu uuendamine," ütles Tallinna linnapea kt Madle Lippus.

Ametist tagandatud linnapea Mihhail Kõlvart kardab samuti, et uus koalitsioon võib seda hästi toimivat süsteemi hakata lammutama. "Vot see on tegelikult suur mure. Me teame, mida Reformierakond, aga ka mõned sotsiaaldemokraadid arvavad tasuta ühistranspordist. Juba ammu oli lubatud seda erastada, kui Reformierakond tuleb võimule ja sotsid seda toetavad ka. See on muidugi suur mure," ütles Kõlvart.

Aastaid Tallinna ühistranspordi paremaks korraldamiseks erinevaid uuringuid läbi viinud ja projekte vedanud emeriitprofessor Dago Anton näeb samuti, et algselt kõva kriitikat saanud valdkond on korralikult käima saadud.

"Siis, kui see tasuta rakendus Tallinnasse tuli, teatud määral üllatusena, aga siiski suhteliselt suure kommunikatsioonilainena, ju tegelikult midagi väga oluliselt ei muutunud. Väga palju reisijaid juurde ei tulnud. Tegelikult ollakse praegu sellega harjunud. Ma julgen arvata, et suur osa sellest, mismoodi see täna toimib, on inimestele mugav. Isegi mitte sellepärast, et nad seda ühte või kahte eurot ei suudaks maksta, pigem on maksmata jätmine väga mugav. Aga mis puudutab seda, kui tõsiseid muudatusi peaks tegema, siis pigem tähendab see kiiremat ja kvaliteetsemat ühistransporti, mitte seda, kas seal on piletihind või mitte," ütles Antov.

Kaido Padar rõhutas, et tegu on poliitilise otsusega ning poliitikud peavadki otsuse langetama.

Vaata lähemalt päises olevast videost. Lisainfot "TV3 uudiste" kohta saab SIIT.

Näita 2 kommentaari

Reformi erakond peab tagasi astuma koos Kaja Kallasega .Et Eesti inimeaed saaksid ennast taas inimestena tunda ja turvaliselt mitte ennast maksude ja muude kulutustega koormama. Firmad ei peaks oma uksi sulgema.Eesti elu on rformikate võimu ajal sõna otseses mõttes alla käinud.

Vasta

Tasuta bussisőit peab jääma. Kesk erakond Reformikate asemele. Võimule peavad saama Kesk erakond Ekre ja Isamaa.Sotsid ja Reform eesti võimust maha.Siis ehk hakkab taas midagi looma koolid jäävad avatuks mitte ei panda kinni hinna tõusud peatuksod.

Vasta