Reklaam sulgub sekundi pärast

15-eurone parkimistrahv ähvardab Otepää mehe kohtupinki viia: see on täiesti nonsenss!

Marek Lindmaa ja "Sotid selgeks" keskendub uues saates olukorrale, kus saavad kokku parkimistrahvid, inkassiformade õngitsemine ja tohutud viivised. Kuidas sai 15 eurosest parkimistrahvist 400 eurone nõue koos kohtuasjaga?

Kuidas sattus Otepää mees Rein parkimistrahvi segasesse keerisesse?

Marek Lindmaa kohtus pärit mehega Tartu Lidli kaupluse parkla ääres. Sarnases, kuid Pärnus asuva Lidli parklas õnnestus mehel saada eelmise aasta kevadel 15-eurone parkimistrahv. Tänaseks on summa mitte enam 15 eurot, vaid ligi 400 eurot. Tekkinud olukorra muudab segaseks asjaolu, et Reinu väitel on ta trahvi koos Julianus Inkasso juurdehindlusega mõni nädal peale trahvi saamist juba tasunud. Aga nüüd nõudvat hoopis teine firma EFTA Legal temalt veel kord trahvi maksmist. Kuidas kõik selleni jõudnud on, seda hakati saates otsast harutama.

„Ma tulen tegelikult väiksest linnast Otepäält, kus meil ei ole mitte mingisugust tasulist parklat ja tõesti, ma tunnistan, see oli minu viga. Ma ei pannud seda märki tähele ja ma vaatasin, kus on tühi koht. Panin auto sinna ära, see oli mu esimene Lidli kogemus üldse Eestis ja lõppes kahjuks parkimistrahviga. Kui ma poest välja tulin seitsme minuti pärast oli kojamehe vahel parkimistrahvi sedel,” ütles Rein, kes ei eita, et saadud trahv tekitas temas tuska ning ta plaanis kohe ka vaide kirjutada. Paraku aga unustas Rein saadud trahvi ära ja nii see trahvikviitung autosse vedelema jäi, kuniks trahv endast ise mõne nädala pärast märku andis ja seda juba koos Julianus Inkasso kaudu veidi suurema summana, ehk 15 eurost oli saanud 41 eurot ja 96 senti.

"Ma kirjutasin Julianusele vaide, nagu seletusi, miks ma valesti käitusin. Ma tegelikult tunnistasin oma viga, et miks ma valesti käitusin, ma tunnistasin oma viga. Julianus kirjutas mulle, et tuleme vastu teie pahameelele, saame aru ja muudame trahvisumma,” ütles Rein. Julianus Inkasso vähendas tema trahvi 22,96 sendi peale, mille Rein 19. aprillil 2022. aastal ära tasus ja uskus, et sellega on olukord lõppenud, kuid kahjuks sellega probleemid alles algasid.

„Mina arvasin, et mul on sellega olukord lõppenud, unustatud ja rohkem sellele asjale tähelepanu ei pööranud, kuni siis nüüd käesoleva aasta septembri alguses täpselt samast asjast tuli mulle trahvinõue summas juba 115 eurot ja EFTA Legalilt,” ütles Rein, kes ei saanud aru, kuidas sai ühe asja eest kaks korda trahvi teha. Kuidas läks trahv EFTA Legali kätte, miks Julianus seal vahepeal oli? „See kõik on nii segane. Hakkasin ennast kaitsma, sest ei ole nõus maksma ühe ja sama asja eest kaks korda.”

Kui EFTA Legal ütles konkreetse vastuse, et trahv on maksmata ning et nemad ongi ainsad, kes saavad ja võivad EuroParki trahve nõuda, pöördus Rein uuesti Julianus Inkasso poole, et selgust saada. „Muidugi mina läksin emotsionaalseks, nemad läksid emotsionaalseks ja põhimõtteliselt Julianus ütles mulle, et nendel minu vastu mingeid pretensioone ei ole, mida ma üldse tahan nende käest ja et mingitele kolmandatele isikutele nemad mingisugust infot ei väljasta. Ma ütlesin, et ma ei ole kolmas isik, ma olen seesama. Nemad ütlesid, et ei, meil ei ole teiega pretensioone ja viskasid toru hargile.”

Pärast seda võttis Rein uuesti ette teekonna EFTA Legaliga, kes väitis, et Pärnus on parkimiskontrolliga EuroParkil leping parkimise ja raha sissenõudmisega ainult nende ja mitte kellegi teisega. Asjade seis on selline, et Rein anti EFTA poolt kohtusse, kuna tema uuesti trahvi nõus maksma ei ole. Summa kerkis alles hiljuti veelgi suuremaks, umbes 400 eurot.

"Parkimistrahv, mis viib mu kohtusse, no see on täiesti nonsenss. See asi läheb segaseks, aga ma ei oska seda isegi rohkem lahti kommenteerida või rääkida," möönab Rein.

Kas Reinu lugu saab lahenduse? Vaata saadet lähemalt päises olevast videost!

“Sotid selgeks” on eetris teisipäeviti kell 20:00 TV3 kanalil ning vaadatav 

Näita 2 kommentaari

Europarki ja EFTA Legal OÜ Intrigeeriv Sünergia: Helena Kask Ühendab Parkimistrahvide Väljanõudmise ja Prokuristi Rollid
Sissejuhatus:
Kui arvate, et parkimine on lihtsalt auto seismapanek, mõelge uuesti. Tervitused parkimismaailma tagatubadest, kus Europark ja EFTA Legal OÜ tantsivad tangot, mis
võiks kergesti segi ajada isegi professionaalse tantsija. Kuid nagu iga hea loo puhul, on ka siin twist – ja see pole mitte tantsusamm.
Süžee Twist:
Kes oleks arvanud, et parkimiskohtade ja trahvide maailm võib peita endas draamat, mis konkureerib parima seebiseriaali tiitliga? Kõige intrigeerivam osa pole mitte miljonite
klientide olemasolu – mis iseenesest on muljetavaldav – vaid tegelased, kes juhivad etendust. Europark Estonia OÜ prokurist ja EFTA Legal OÜ juhatuse liige, 100% ainuomanik – mõlemad rollid mängib üks ja sama isik, Helena Kask.
“Kõik on Pereäri” Või Kuidas Siseinfo Muutub “Sisetööks”:
Kas tegemist on geniaalse efektiivsuse näite või huvide konfliktiga, mis teeb isegi Shakespeare’i keerdkäigud kadedaks? Kui ühe käega kirjutatakse trahve ja teisega kaitstakse neid kohtus (sest juriidiliselt on kõik õigemast õigem),
tekib küsimus: kas me mängime parkimismängu või on see lihtsalt väga hästi maskeeritud kabaree?
Kerge Huumoriga Kriips Peale:
Ei, te pole sattunud Alice Imedemaale, kuigi parkimistrahvide ja kohtusaalide rägastik võib tunduda nagu jänesaugust alla kukkumine. Kujutage ette koosolekut, kus Helena Kask peab aru pidama…
Helena Kasega. “Kallis Helena, kas me peaksime tõesti?” – “Suurepärane mõte, Helena!”
Järeldus: “Kõik Teed Viivad Parklasse”:
Mis on moraal selles parkimissagas? Ehk see, et järgmine kord, kui leiate oma tuuleklaasilt trahvikviitungi, võite peaaegu ette kujutada, kuidas see otsus sündis – kahe Helena vahelises tulises
arutelus, kusjuures mõlemad Helenad jagavad ühte tooli. Ja kuigi me naerame, jääb õhku küsimus eetika ja läbipaistvuse kohta.
Nii et kui pargite järgmine kord Europarki alal, pidage meeles: te ei tee lihtsalt äri OÜ Europark Estonia-ga; te astute sisse draamat täis maailma, kus parkimiskoht on lihtsalt lava algavale etendusele. Lisaks Elari Arjakas ei mõista ei Põhiseadust ega muid, ei eetilisi ega sotsiaalseid oskusi ja on väga ükskõikne k.a kui kõned salvestuvad. Kuulake ja veenduge http://www.kliendikaitse.ee, facebookis kliendikaitse või marko lemsalu lehel .

Vasta

Õiguslikud Piirid Proovil: EuroParki ja Efta Legal OÜ Vastuoluline Käitumine Kliendisuhetes
EuroParki Esindaja ja Efta Legal OÜ Juristi Vaidlusalused Meetodid
Hiljutine intsident, kus EuroParki esindaja ja Efta Legal OÜ jurist väljendas kliendiga suheldes ebasobivat käitumist, tõstatab küsimusi nii õiguslikest piiridest kui ka eetilisest suhtumisest äris. Vestlus, mis pidi keskenduma klientide muredele, muutus kiiresti ebaprofessionaalseks, kui jurist hakkas uurima ja kommenteerima kliendi isiklikku minevikku, mis ei puutunud asjasse.
Kirjaliku Vastuse Ootuses
Klient nõudis olukorra selgitamiseks kirjalikku vastust Efta Legal OÜ juhatuse liikmelt Helena Kaskilt, kes on ühtlasi ka EuroParki prokurist. Kui enam kui 30 päeva möödus ilma mingi vastuseta, pöördus klient otse EuroParki juhatuse liikme ja tegevjuhi Karol Kovaneni poole. Viimane kinnitas, et kõned Helena Kasile on blokeeritud ja et vastused peaksid olema edastatud SMS-i teel teiste töötajate poolt. Kovaneni toetav hoiak 30-päevasele vastamisajale, mis iseenesest on tavaline praktika, muutus küsitavaks, kui selgus, et kliendi pöördumistele ei ole sisuliselt reageeritud. Samuti valetades, et oleme vastuseid saanud.
Vastuolu Sotsiaalsete Oskuste ja Eetikaga
Karol Kovaneni otsus toetada blokeeringut ja pikka vastamisaega ilma asjakohaste põhjendusteta on põhjustanud tõsist kriitikat. See lähenemine ei peegelda mitte ainult puudulikke sotsiaalseid oskusi, vaid on ka vastuolus põhiõigustega, nagu õigus õiglasele ja ausale kohtlemisele. Diskrimineerimine, mis väljendub klientide erinevas kohtlemises ilma legitiimse põhjuseta, kahjustab ettevõtte mainet ja usaldusväärsust.
Meedia Mõju ja Kontroll
Lisaks on klientide kaebustele lisakaalu andnud fakt, et üks ajakirjanik, kes on klientide hea tuttav, on kinnitanud, et EuroParki kajastusi meedias kontrollitakse rangelt, sealhulgas läbi finantsiliste hüvede jagamise mõnele meediaväljaandele. See tõstatab kahtluse sõltumatu ja objektiivse ajakirjanduse rolli üle sellistes olukordades.
Kokkuvõtteks
Juhtum EuroParki ja Efta Legal OÜ-ga näitab, kui oluline on järgida kõrgeid eetilisi standardeid ja säilitada läbipaistvus kõigis äritegevustes, eriti kui tegemist on klientide kaebuste ja muredega. Ettevõtete juhtkond peab olema eeskujuks, demonstreerides vastutustundlikku ja kaasavat käitumist. Tulevikus peavad mõlemad organisatsioonid oma tegevusi oluliselt parandama, et taastada usaldus ja säilitada positiivne suhe oma klientide ja üldsusega. Selles juhtumis peitub oluline õppetund kõigile äriühingutele selle kohta, kuidas vastutustundlikult ja austavalt kliendisuhteid hallata.

Vasta