Kas teadsid? Füsioterapeut avaldas kavala nipi, kuidas istuva töö puhul aktiivsem olla

asasa

Star FM hommikuprogramm

Raadio Star FM hommikuprogrammis käis füsioterapeut Katre Lust-Mardna, kes avaldas, kuidas rutiinsesse tööpäevarütmi rohkem lihastreeningu harjutusi sisse põimida.

Kui tööl tekib tunne, et tahaks energiat saada, tasub Katre sõnul teha kohvipausi asemel hoopis liikumissnäkke teha.

“Liikumissnäkk on alla minuti kestvate intensiivsete harjutuste seeria,” selgitas naine. “Siis võtad klaasi vett, istud tagasi töölaua taha ja tunned ennast nii hästi,” kutsus füsioterapeut kõiki oma tööpäevi väikeste lihastreeningutega rikastama. 

Katre soovitab teha näiteks kätekõverdusi, planku ning muid lihtsaid lihastreeningu harjutusi, mis aitaksid natukeseks ajaks lihaseid aktiveerida. Füsioterapeudi hinnangul on lihastreeningud äärmiselt olulised, sest need aitavad ära hoida vigastusi. “Arvatakse, et peab venitama, aga tegelikult peab rohkem lihastrenni tegema,” tõdes Katre, et laialtlevinud arusaam vigastuste vältimiseks on tegelikult vale. 

Lihastreeningute tegemine töö ajal on naise sõnul ka ajaline võit, sest kõigil ei ole alati pere ja muude toimetuste kõrvalt aega jõusaali minna. “Hambapesu ajal teen lihastreeningu harjutusi,” avaldas naine, kuidas tema ise treeningute pealt ajaliselt kokku hoiab. “Sama palju nagu me hoolitseme oma hammaste eest, me peaksime hoolitsema oma lihaskonna eest.”

Katre sõnul teeb ta näiteks enne hambapesu kätekõverdusi ning hoiab lähedal ka kummilinti, et tuharalihasele rohkem koormust anda harjutusi tehes. 

Kuula intervjuud Füsioterapeudiga Star FM hommikuprogrammist! 

Kommentaarid puuduvad