Reklaam sulgub sekundi pärast

Transpordiameti lennundusteenistuse direktor avaldab, kuidas mõjutab GPS-signaalide häiring tulevasi lennureise

Transpordiameti lennundusteeninduse direktor Üllar Salumäe
Transpordiameti lennundusteeninduse direktor Üllar Salumäe — FOTO: REUTERS/Scanpix/Priit Simson/Delfi Meedia

Aprilli lõpus avaldas Finnair, et peatab kuuks ajaks Helsingi-Tartu liinilennud. Põhjuseks GPS-häiringud. Transpordiameti lennundusteenistuse direktor Üllar Salumäe sõnul on tegelikult Tartu juhtum suhteliselt erandlik ning selliseid situatsioone võib juhtuda väiksematel lennujaamadel.

Transpordiameti lennundusteenistuse direktor Üllar Salumäe sõnul kujutab GPS-signaali häiring endast mingi või mingite seadmete tööd samal sagedusel, mida kasutab GPS. "Selle tulemusena ei ole GPSi saadetav signaal enam usaldusväärne ja kasutatav. Õhusõidukid, sarnaselt ka kõigi muude sõidukitega, kasutavad GPSi enese asukoha määramiseks," rääkis Salumäe ning lisas, et kui signaal ei ole usaldusväärne, siis kasutatakse maapealset navigatsioonimajakate signaale. "Kui ka need ei edasta piisava kvaliteediga signaali, siis saab lennata ainult sellisel juhul, kui ilmastikutingimused võimaldavad õhusõidukil asukohta määrata visuaalselt (aknast välja vaadates)."

Kommentaarid puuduvad