Reklaam sulgub sekundi pärast

Elroni rongid hakkavad sõitma uue graafiku alusel: mida tähendab see reisijate jaoks?

Eile tutvustati kliimaministeeriumis taktilise sõiduplaani analüüsi, mis tähendab, et nelja aasta pärast peaksid rongid näiteks Balti jaamast hakkama väljuma kindla mustri alusel – olgu selleks iga pooltund või 44. minut. Mida see reisijatele kaasa toob? Selgub, et teatud juhtudel võib sõitmine isegi odavamaks muutuda.

„Reisija jaoks tähendab see ennekõike seda, et rongid hakkavad sõitma samadel minutitel igal tunnil. Ehk siis kui ma tahan sõita Tallinnast Tartusse, siis rong väljub igal tunnil näiteks 36. minutil ja siis ma tean, et Tartu rong läheb 7.36, 8.36 ja 17.36,” ütles liikuvusnõustaja Hannes Luts.

Selle tulemusel hakkaksid rongide ajad tulevikus paremini ka regionaalse ühistranspordiga klappima. Esmalt on vaja luua ühtne üleriigiline piletisüsteem. Kas see tähendab ka tarbija jaoks kõrgemat hinda?

"Reegel on see, et üksikpiletid on üldiselt kallimad, ma pigem arvan, et sellistel juhtudel võib reisija jaoks keskmine reisi maksumus, just nimelt mitut transpordiliiki hõlmavate ühenduste korral langeda,” täpsustas Hannes Luts.

Lisaks kiiremale ühistranspordi liiklusele annab taktipõhine sõiduplaan ka võimaluse arendada sõiduliine nende piirkondade vahel, mis on praegu jäänud vaeslapse rolli, näiteks Ida-Virumaa.

„Päris palju inimesi liigub näiteks teljel Jõhvi-Narva, mida rong täna absoluutselt ei teeninda. Sest need rongiajad Ida-Virumaa sisest liiklust absoluutselt ei arvesta. Kui meil on tulevikus tihedam liiklus, saame hakata ka taolist turgu sihtima," ütles Luts.

Selleks, et tagada taktipõhise sõiduplaani toimimine ja muuta see inimeste jaoks atraktiivseks, läheb vaja 56 miljoni suurust investeeringut. Pikemaajaline plaan näeb aga juba ette 203 miljoni suurust rahasüsti. Reisirongi kiirused peaks tulevikus kasvama 160 km/ ja lisapeatuste alla kavandatakse Kristiine terminali ja Kopli linnaraudtee rajamist. Viimane pakuks võimaluse ka Tallinna siseseks rongiliikluseks. Analüüsis väljatoodud ajakava näeb ette, et taktipõhine sõiduplaan peaks rakenduma 2027. aastal. Kristiine terminali ja Kopli linnaraudtee rajamine on plaanitud 2030. aastaks. Kui reaalne see aga on, arvestades riigi niigi rasket majanduslikku olukorda?

Vaata lähemalt päises olevast videost!