Reklaam sulgub sekundi pärast

Uus pööre automaksu trallis: mida vanem on sinu auto, seda rohkem pead sa maksma

"TV3 uudised" vahendab, et rahandusministeerium täpsustas taaskord oma eelnõu, mille kohaselt tõuseb vanemate autode omanike jaoks automaks veelgi enam. Ministri sõnul on see kõik keskkonna ja riigieelarve hüvanguks.

Kui varasemalt oli teada, et vanemad sõidukid pääsevad kõrgest automaksust, siis täna kadus ka viimane lootus, sest rahandusminister Mark Võrklaeva uus eelnõu lisab juurde ka vanuse koefitsiendi. Näiteks 15-aastaste sõidukite registreerimistasu korrutatakse eelnõu uues versioonis läbi 0,2, mitte 0,1. Sama kehtib ka üle 20 aasta vanustele sõidukitele.

"Kui me jätkame sama loogikaga nagu meil esialgses eelnõus oli, siis võib see tekitada olukorra, kus päris vanad autod on päris soodsalt koheldud ja see võib tekitada soovi just neid autosid soetada. Aga keskkonnaeesmärke silmas pidades oleme me siiski huvitatud, et inimesed ostaksid võimalikult uuemaid ja keskkonnasäästlikumaid autosid," ütles maksupoliitika asekantsler Evelyn Liivamägi.

"Kui me vaatame keskmise sõiduki aastamaksu, siis me tõesti räägime 7 või 10 eurot kuus. Selge see, et automaks peaks nügima inimeste harjumust selles suunas, et nad vaataksid, mis on nende sõidukite CO2 heide ja oma järgmise auto valikul seda silmas peaksid ja sellele mõtleksid," ütles Eesti 200 fraktsiooni esimees Toomas Uibo.

Siinkohal võiks öelda, et kannatajad on inimesed, kelle elu autost sõltub. Näiteks pered, kes elavad linnast väljas paikades, kus ühendus ühistranspordiga puudub. Rahandusministeeriumi esindaja sõnul teeb selle jaoks ettepanekuid regionaalministeerium. "Automaks on mõeldud liikuma riigieelarvesse ja see, kuidas valitsus ja parlament otsustab seda kasutada, see on nende otsustus. Siin sellist sihtotstarbelist raha kasutamist meil eelnõus ettenähtud ei ole," sõnas Liivamägi.

Samuti tunnistavad osapooled, et on probleeme ühistranspordiga. Samuti ei hakka see ilmselt mitte kunagi igas marsruudis sõitma. Toetusi automaksujaoks kas vaestele või suurperedele rahandusministeerium täna ette ei näe. "Iga euro, mis läheb pere eelarvest rohkem auto peale, paneb võib-olla otsustama ühistranspordi kasuks, aga siinkohal peame arvestama, et see ühistransport peab ka olemas olema selles piirkonnas ja mingitesse maapiirkondadest nagunii ühistransport ei hakka ka tulevikus jõudma. See lihtsalt ei ole võimalik, kui külas võib-olla elabki üks pere. Nemad jäävadki autost sõltuvaks," ütles regionaalminister Madis Kallas. 

Vaata lähemalt päises olevast videost. Lisainfot TV3 uudiste kohta saab SIIT.

Kommentaarid puuduvad