VISA ja Luminor ulatavad naisettevõtjatele abikäe: inspireerivaid lugusid on vaja rohkem välja tuua!

Eestis on hulgaliselt naisi, kes sooviksid hakata ettevõtjateks, kuid ikkagi paistavad rohkem silma mehed. Mis on selle põhjused ning kuidas olukorda parandada? “Seitsmeste” stuudios arutlevad ettevõtja Kristel Kruustük ja Luminori turundus- ja brändijuht Silja Aav.

Kristel usub, et põhjus, miks naised ei taha hakata ettevõtjateks, on tekkinud stereotüüpides. “Pikka aega on see olnud meeste pärusmaa, aga see ei tähenda, et naised ei võiks alustada ettevõtlusega. Ma julgustan kõiki naisi tegelema ettevõtlusega, sest meil on vaja mitmekesisust nendesse toodetesse, mida me avalikkusele pakume,” arutleb ta.

Eestis on naiste osakaal iseendale tööandjate seas vaid 29 protsenti. VISA ja Luminor on seljad nüüd kokku pannud ning asunud ettevõtlikke naisi toetama. “Programm on tegelikult globaalne, aga hetkel toimub põhjamaades ja Baltikumis. Selle eesmärk on juhtida tähelepanu naisettevõtjatele, neid julgustada, toetada ja pakkuda rahalisi ressursse. Selle raames valime välja 4 ettevõtjat Baltikumis, kes saavad päris hea paketi. Auhinna sees on 10 000 eurot kasvuraha, ärialane nõustamine, 5000 euro väärtuses turunduskulude katmine,” kirjeldab Silja.

Testlio asutaja Kristel on veendunud, et 10 000 euroga saab väga palju ära teha. “Naisettevõtjatesse läheb täna väga vähe raha. Kuna raha on ka pikalt olnud meeste käes, siis nemad otsivad ka omasuguseid inimesi. Sellepärast ongi vaja edulugusid naiste näol. Inspireerivaid lugusid on vaja rohkem välja tuua,” rõhutab ta.

Kes saavad programmi kandideerida? Selleks peab ettevõte olema registreeritud Eestis, peab olema tegutsenud vähemalt 1 aasta, 51% peab olema naisosalust ja oluline on omada ka füüsilist tegevuskohta või veebilehte. 

Vaata intervjuud videost!

Kommentaarid puuduvad