Reklaam sulgub sekundi pärast

Andmete kogumine ja vähkitekitavad tooted: Temu veebipood trügib julmalt eestlaste kodudesse

"Laser"

Sotsiaalmeedia reklaamipinnad vallutanud Temu veebipood püüab pilku toodetega, mille olemasolust ega vajadusest pole inimesed sageli mõelnudki. Arvatakse, et pood müüb tooteid alla oma väärtuse ja maksab vahe ise kinni, kuna soovitakse kasvada Amazonist suuremaks. Asjad pole aga nii roosilised kui tundub, sest väidetavalt kaasneb Temu äpi ja veebipoega mitmeid probleeme.

Saates "Laser" süveneti Hiina e-kaubanduse gigandi Pinduoduo läände suunatud veebipoodi nimega Temu, mis alustas tegevust 2022. aastal ning on lühikese ajaga paisunud igas mõttes suureks ja nähtavaks. Suurte lubadustega alustanud pood tõi kohale ka pettunud kliendid, kes kurtsid saabumata pakkide, ootamatute lisatasude, vale kauba ja kehva klienditeeninduse üle. Süüdistusi on ajaga muudkui lisandunud.

„Lapse sünnipäev oli just hiljuti. Tellisin talle helendavad salvrätikud, helendavad nõud, helendavad noad-kahvlid. Need ei helendanud. Siis ma mõtlesin, et võib-olla see on hea, kui lapse sünnipäeva nõud ei helenda. Eriti kui sa tellid need Hiinast,“ ütles Laseri peatoimetaja Kaarel Peetersoo.

Põhjus, miks Temu on kõik oma ostjad ja miljonid teisedki kätte saanud, peitub nende massiivses turunduses. Põhimõtteliselt võib öelda, et Temu on kõikjal ja neid on võimatu vältida. Nad on ostnud reklaami kõikjale Google'i ja Meta platvormidele. Temu maksis eelmisel aastal Facebooki emaettevõttele Meta kaks miljardit eurot veebireklaami eest. Google’i emaettevõttele Alphabet kulutatud summa pole teada, kuid ka see peab olema suur, sest Temu vaatab vastu Google'i otsingutes, Youtube’is, Google Play app store'is ja WhatsAppis. Temu äpp on nüüd enim allalaaditud äpp nii Apple’i kui Google’ poodides.

Vilkuvad kirjad ja tiitlid nagu „enimmüüdud“, „hinnatud viie tärniga“, „kuni 90% soodsamalt“, „miinus 72%“ jne võistlevad nii eraldi kui omavahel, et meelitada inimest ost ära tegema.

Kahtlustatakse, et Temu teeb koos Sheiniga reklaamiturgude dumping’ut ehk suruvad hindasid alla, sest need on lihtsalt kõik erinevad sotsiaalmeedia platvormid oma reklaame täis ostnud ja mõlemad on Hiina filmid.

Suur osa nende kaubast on midagi sellist, mille vajadust sa enne polnud märganudki.

„Temu kohta on kõlanud ka süüdistusi, et äpp jälgib nii mobiilikasutajale tulevaid teavitusi, külastatavaid veebilehti ja trükitud teksti ning vaatab pilte. „Kõik need süüdistused olid põhjused, miks Temu algne äpp Pinduoduo – mis Hiina turule oli mõeldud – keelati Google poolt Play keskkonnas ära,“ ütles Telia Eesti digiturunduse osakonna juht Emilie Toomela-Kärson

Arvatakse, et Temu müüb tooteid alla omahinna ja võtab vahesumma enda kanda, sest loodetakse kasvada suuremaks kui Amazon.

Kui IKEA on aeg-ajalt kuulutanud, et mingi toode tuleks tagastada, sest see on osutunud ohtlikuks, siis Temu puhul on ohtlikke asju väidetavalt omajagu. „On tehtud erinevaid laboriteste ja tihti on olnud juhtumeid, kus need sisaldavad kemikaale, mis on vähkitekitavad,“ lisas Toomela-Kärson.

Vaata lähemalt päises olevast videost!

"Laser" on TV3 eetris teisipäeviti kell 20.30 ning järelvaadatav TV3 Play keskkonnast.

Näita 2 kommentaari

…..pole sealt midagi ostnud !!!!!!
. Mind tegi ettevaatlikuks see,kui. maksmisel küsiti. minu pangakaardi andmeid .
Ma EI TEINUD SEDA,SEST MULLE TUNDYS SEE KAHTLANE JA SEEGA MA RI TELLINUDKI SEALT ÜHTEGI ASJA!!!!!!!!!!!!!!!
MIKS ma peaksin kuhugi kellegile võõrastele oma pangakaardi ja enda olulisi andmeid andma ;!!!!!!????.?
. See läheb juba liiga isiklikuks !!!!!!!!
Olen tellinud küll teistest internetipoodidest

Vasta

…..isiklikke andmeid ,ainult neid,mis on vajalikud paki saatmiseks .
Ja osades poodides pole vaja olnud isegi ette maksta ning olen ikkagi kauba kätte saanud ,igati kõlbliku ja ilma vigadeta .
Õnneks on ka selliseid poode,kus ei taheta väga isiklikke andmeid .
Hoidke eemale nendest poodidest,kus. tooted on väga kahtlaselt odavad.!!!!!!!!!!
See võib hiljem teile kalliks maksma minna!!!!!!!!

Vasta