Reklaam sulgub sekundi pärast

Ülevaade! Selgus, millega autojuhid sel talvel kõige enam abi vajasid

BNS

Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. — FOTO: 123rf.com

PZU Kindlustuse statistikast selgub, et kõige rohkem vajasid autojuhid detsembris, jaanuaris ja veebruaris abi seoses erinevate tehniliste riketega, samuti auto käivitamisel või rehvi tühjenemise tõttu.

Lõppenud talvel vajasid PZU Kindlustuse kliendid autoabi 1520 korral. Kõige keerulisem kuu oli seejuures enam kui kolme kraadi võrra keskmisest külmem jaanuar, mil autoabi juhtumeid oli tervelt 810. Detsembris ja veebruaris oli autoabi juhtumeid enam-vähem võrdselt, vastavalt 369 ja 341.

Kõige enam, 585 korral, vajati abi seoses sõiduki tehnilise rikke ja pukseerimisega, 17 juhul oli tegemist elektriautoga. Sellel järgnes käivitusabi 486 ja liiklusõnnetused 208 juhtumiga. Elektriautod keeldusid käivitumast vaid neljal korral. Raskeim kuu oli taas jaanuar, kui käivitamisega oli abi tarvis 342 ning tehniliste rikete ja pukseerimisega 295 korral. Käivitamisel tõrkus jaanuaris kolm elektriautot ja tehnilise rikke või puksiirabi vajas 11. Liiklusõnnetustega seoses vajati enim, 81 korral, abi veebruaris, neist kahel juhul oli tegu elektriautoga.

"Käivitusabi vajaduse põhjuseks on kõige sagedamini auto aku, mis on tühjaks saanud. Eriti halvasti mõjuvad akule lühikesed sõidud linna vahel, kui generaator ei jõua seda piisavalt laadida. Seetõttu tasub igal võimalusel teha pikemaid sõite ja mitmes kohas ühekorraga ära käia," rääkis PZU Kindlustuse sõidukikahjude grupi juht Teet Järv.

Liiklusõnnetustega seotud juhtumite suur arv oli Järve hinnangul tingitud lõppenud talvel sageli valitsenud raskete teeolude ja autojuhtide liigse enesekindluse halvast kombinatsioonist.

"Sõltumata aastaajast peab autojuht rasketes tee- ja ilmaoludes valima ohutu sõidustiili ja -kiiruse ning pidama meeles, et suurim lubatud kiirus kehtib üksnes heade olude korral," toonitas ta.

Talvisel ajal tuleb alati ette ka autoga lume kinni jäämist. Jaanuaris sai PZU Kindlustus 29 teadet, et auto on jäänud lumme kinni ja vajab abi uuesti liikuma saamisel. Veebruaris oli selliseid juhtumeid üheksa ja detsembris vaid kuus, neist ühe puhul oli tegu elektriautoga. "Lumme kinni jäämise parim ennetus on järgida ilmateenistuse soovitusi, ehk kui tuisu tõttu soovitatakse autoga sõitmine edasi lükata, siis tasub seda ka teha," ütles Järv.

Kommentaarid puuduvad