Reklaam sulgub sekundi pärast

Inspireeriv! Koroonakriisis ettevõtte loonud paar räägib, kuidas nad laste kõrvalt finantsvabaks said

Taigar Väärtmaa

“Kui ma tagasi vaatan, siis alguses oli üsna keeruline ja ma ei teeks seda samamoodi uuesti," rääkisid “Ausalt Rahast” vestlussaates Merily ja Merten Loss, kes nelja aastaga on ehitanud üles eduka voodipesubrändi laste kõrvalt ja on nüüd valmis vallutama välisturge.

MU:NI bränd sündis koroonapandeemia alguses, kui tollal oma kahekümnendates olevad Merily ja Merten naasid välismaalt, mõlemad olid ootamatult tööta, kuid vajasid hädasti midagi, et ellu jääda. "Kui teatrid pandi koroonakriisi tõttu kinni, ei saanud mina enam valgustaja tööd teha ning seaduse järgi saab vanemapuhkust võtta ainult üks inimene, seega oli ettevõtlus loogiline järgmine samm," meenutas Merily. Nad ise usuvad, et nende edu tagas mitu asjaolu. Ühelt poolt aitas neid Merteni taust äriinfotehnoloogias ja see, et nad leidsid hea toote.

Idee sai alguse esimesest eist. Merily, kes otsis parajasti lisatöö võimalusi, pakkus ühele hulgimüügi ettevõttele, kelle voodipesu nad kasutasid, et ehk nad sooviksid luua brändi ning ta võiks neid turundada. "Kui nemad ei olnud huvitatud, siis otsustasime ise proovida. Valisime nende kollektsioonist välja neli komplekti, tegime pildid ja ehitasime e-poe," meenutas Merten. Siinkohal kasutas Merten oma teadmisi ja lõi esimese veebipoe WordPressi baasil, lisades tootefotod ning jagades linki sõprade ja tuttavatega. Ei läinud aga kaua aega, kui esimene tellimus juba saabus tänu sõbranna postitusele. "Ma olin õues toimetamas, kui Merily hõikas, et tule kiiresti, lõpeta e-pood, tellimused juba tulevad," naeris Merten.

Laste kõrvalt finantsvabaks

Täna tunnistavad mõlemad, et neil on rohkem aega kui kunagi varem. Tellimuste täitmisega nad enam oma magamistoas ei tegele, selleks on neil pakendaja. See kõik annab neile midagi palju olulisemat kui raha. Nii Merten kui ka Merily ütlevad, et nemad ei mõõda edu rahas, vaid ajas. "Tänu sellele ettevõttele saame me rohkem aega veeta lastega. Palgatööl olles pead olema enamasti 8-5 kinni, ent ettevõtluses saan ise valida, millal need kaheksa tundi teha."

Kuigi nende bränd sai alguse lapsehoolduspuhkusel ja siis, kui mõlemal vanemal oli aega rohkem kui tavaliselt, ei oleks see neil täna kummalgi esimene soovitus alustaval lastega noorel. "Mõlemad oleme nõus, et lapsehoolduspuhkus võimaldab sul maailma teistmoodi näha, sul on rohkem aega mõtiskleda ja oled rutiinist väljas.” Siiski näeb Merily sellel ka miinuseid. Tema sõnul, kui sa teed oma lapse kasvatamise kõrvalt midagi muud, siis võib kannatajaks olla laps. “See on hea aeg enesetäiendamiseks, aga see aeg tuleb alati millegi arvelt, meil on kõigile 24 tundi päevas.”

Roosade prillidega optimistid

Nad ei pea ennast ettevõtjateks, vaid lihtsalt ettevõtlikeks inimesteks ja seetõttu nad ei ole kunagi teinud riskianalüüse ega kirjutanud äriplaane, et vaadata, kas Excelis numbrid kokku lähevad. Merteni arvates oleks see nad tõenäoliselt alustamast loobuma pannud. "Kui oleksime teadnud, kui palju konkurente turul on, siis me tõenäoliselt ei oleks alustanud. See ongi see roosade prillide optimism, mis aitab kaasa edu saavutamisele," naljatas Merten.

Merily sõnul mõtlevad nad tihti kahekesi midagi välja ja siis vaatavad, kas see inimestele meeldib. Ta tunnistas, et ka täna ei jälgi nad eriti trende ega seda, mida konkurendid teevad. "Me oleme natuke omaette maailmas ja meile see sobib. Mõtleme välja oma idee ja loodame parimat." Merten lisas, et ettevõtluse võlu seisnebki selles, et saad ise oma ideid ellu viia. Siiski tunnistavad mõlemad, et nende suurim hirm nii alguses kui ka täna on see, mis saab siis, kui ettevõtlus enam kasumlikuks ei osutu. "Kui ma olen juba harjunud sellega, et saan ise oma aega planeerida ja arveid maksta, siis mis saab homme, kui see kõik ära kaob?" jäi Merily mõttesse.

Vaata lähemalt päises olevast videopodcastist "Ausalt rahast"!

Kommentaarid puuduvad