Reklaam sulgub sekundi pärast

Rongijuhtide seis on sama nutune kui õpetajatel. Elron: loodame, et inimesed mõistavad reaalsust

Saksamaal algas sel nädalal üks pikemaid vedurijuhtide streike – rongid seisavad ligi kuus päeva. Põhjus: palga läbirääkimised ning töötunnid. Ka Eestis käivad praegu rongiettevõtete ja ametiühingute vahel läbirääkimised. Kui kuumaks siin asjad minna võivad?

"Ootame koguaeg, meile lubatakse nagu praegu õpetajatele lubati ja meie ootame seda paremat tulevikku, aga seda kahjuks ei ole veel tulnud? Millal? Võib-olla see piir hakkab juba tulema," ütles Eesti Raudteelaste Ametiühingu juhatuse esimees Oleg Tšubarov.

Saksamaa rongijuhtide streik on aastapikkuse võitluse tulemus, Eestis kestavad arutelud vaid mõned kuud. Sellest hoolimata on ka siinsed läbirääkimised pingelised. Elron peab läbirääkimisi raudteelaste ametiühinguga, esimene vaidluspunkt on palk.

"Siinjuures me peale meeles pidama, et Elroni kuludest kahe kolmandiku kulutustest katab riik oma eelarvest rotatsiooni näol. Me ei saa riigiettevõtetena liikuda oma palkadega kindlasti kiiremini eest ära kui Eesti riigi keskmine palk liigub. Me oleme teinud ettepaneku sellel aastal tõsta keskmiselt palku 5%," Elroni juhatuse esimees Lauri Betlem.

"Täna on arutletud, et mitte vähem kui 15%. See, mille me välja käisime, oli tunduvalt rohkem. Aga täna me oleme valmis istuma laua taha ja rääkima sellest, et vähem protsente, aga seal on veel palju muid asju. Nagu ka täna õpetajatel, on töötingimused üks osa sellest," lisas Tšubarov.

Lauri Betlema sõnul on vedurijuhtide tööpäevad sama pikad nagu ka teiste eestlaste tööpäevad. Elron on uusi vedurijuhtide värbamas. Täna on ligi 120 vedurijuhti, sel aastal võiks 15 inimest veel juurde palgata. "Vedurijuhtide puhul meil on just konkurss käimas ja tundub, et see konkurss on kõige suurema osavõtjate arvuga läbi aastate. Meil on täna üle 400 avalduse laekunud vedurijuhi õppesse."

Eesti vedurimeeste ametiühingu koordinaator ja endine juhatuse esimees Raivo Romm tõdeb, et seis on otse öeldes nutune. "Tuju on väga vilets, sellepärast, et vegeteerimine toimub. Tööd on jaotatud nii ära, et kui on töid vähem, siis lihtsalt vedurijuhte ei kutsutagi tööle, istugu kodus."

Kui praegu veel rongid sõidavad, aga mis juhtub siis, kui kokkuleppele ei jõuta? Tšubarov ütles, et streik ei ole eesmärk ja selleni jõudmiseks on vaja läbida veel pikki protsesse.

Betlen ütles, et usub inimeste mõistlikkusele, kes saavad tänasest reaalsusest nii riigieelarve, palkade ja koondamiste kontekstis aru.

Vaata lähemalt päises olevast videost. Lisainfot "TV3 uudiste" kohta saab SIIT.

Näita 3 kommentaari

……..võtta,siis on ju lihtne noodus—–ministrid võtku see puudujääva osa OMA palgast—-sealt annab võtta ju küllalt!!!!!!!!!!!!
Miks peavad NEMAD RIIGI EESOTSAS SAAMA SUUREMAT PALKA KUI ÕPETAJAD JA TE
ISED KASULIKKU AMETIT PIDAVAD INIMESED!!!!!!????
LAS LOOBUVAD OMA PALGA OSAST JA ONGI KOHE OLEMAS SEE PUUDUJÄÄV OSA OLEMAS!!!!!!!!
EI PEA NENDE PALK KA 8000€ OLEMA,LAS LEPIVAD ISE KA VÄIKSEMA PALGAGA NAGU PEAVAD ÕPETAJAD JA VEDURIJUHID SELLEGA LEPPIMA. VAATAME SIIS,KUI MÕNUS ON OLLA NEIL SELLE VÄIKSE PALGAGA. MINISTRI KOH PEAL

Vasta

……..palgaga ???????Kas siis k a tahavad kuskil restodes istuda ja kallite autodega ringi sõita??????
Väheusutav..Ei siis pole enam nii muretu mõnusalt sõita uhkes autos ja kuskil restos .mõne valijaga vestutada.
Proovigu ise ka toime tulla selle palgaga,mis õpetajad teenivad !!!!!!!!!!!

Vasta

…..selle streigi pärast minu juurde tulekust loobuma,sest just rongiga kahjuks nad peavad minu juurde sõitma ,et siis bussile jõuda ja siis omakorda minu juurde tulla .
Pension kahjuks ei võimalda linnas elamist.

Vasta