Reklaam sulgub sekundi pärast

Kust leida 35 miljonit? Kriis ühistranspordi rahastamisega järjest süveneb

"TV3 uudised"

Selleks, et aasta lõpuni saaksid bussid, rongid, laevad ja lennukid Eesti-siseselt sõita, on puudu 35 miljonit. Raha küll tõenäoliselt leitakse, kuid kriis ühistranspordi rahastamisega järjest süveneb ning seda olenemata maakonnaliinide tasuta transpordi kadumisest.

Praegune ühistranspordisüsteem maksab väga palju ning väga palju on veel ka puudu. Tasuta ühistranspordi kadu maakonnaliinidel ei ole reisijaid eemale peletanud, märgivad nii ministeeriumi esindaja kui transpordikorraldaja.

„Sõitjate arvu ei ole piletile üleminek mõjutanud. See ei ole sõitjate peamine kriteerium. Sõitjaid huvitab eelkõige see, et oleks buss olemas,” ütles Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi asekantsler Alo Aasma.

Samas on piletihind odav, tasuta sõitjaid ehk noori ja pensionäre palju ning raha pileti kehtestamisest pole eriti kogunenud.

Pärnu Ühistranspordikeskuse juhataja Andrus Kärpuk ütles, et suuri tagasilööke pole olnud, piletitulu 2-3 miljoni euro vahel teenitakse rohkem ning uue reaalsusega on inimestel vaja harjuda.

Riigi toetus pole aga kasvanud ja piletiraha ei kogune, mistõttu teatas Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi asekantsler, et selle aasta rahapuudus on rongide, busside, praamide ja lennukite peale kokku 35 miljonit eurot. Pole veel teada, kust see raha leitakse. Asekantsler Aasma nendib, et loomulikult oodatakse teise poolaasta rahastust, mida veel ei ole. Selge on aga see, et bussid seisma ei jää.

Keskmiselt maksab riik igale bussipileti ostjale peale 2,5 eurot. Euroni rongis keskmiselt 5 eurot.

Vaata lähemalt päises olevast videost. Lisainfot "TV3 uudiste" kohta saab SIIT.

Kommentaarid puuduvad