Reklaam sulgub sekundi pärast

Ettevaatust! Inimesi nööritakse Eesti Laulul kummaliste lisatasudega

Eesti Laul 2023
Eesti Laul 2023 — FOTO: Silver Siilak

Eesti ühe suurima piletimüüja Fienta juhi René Lasseroni sõnul on erandlik, et Eesti Laulu finaali pileti hinnale tuleb ostja jaoks otsa veel kolm eraldi lisatasu.

„Eesti Laulu finaali piletid on niikuinii kallid, alates 35 eurost, aga korraldaja ehk ERR-i kulud on suured ja see on mõistetav. Mis on aga erakordne, et piletit ostma hakates rakendub internetipoe teenustasu 1,50 eurot, teenustasu 1,10 eurot ja agenditasu 2,10 eurot ehk 6 eurot iga pileti kohta,“ rääkis Lasseron.

„Raske on aru saada, mille eest ja kellele kõik need vahendustasud lähevad, aga kokku läheb iga pilet ostja jaoks 4,7 - 8,6 eurit kallimaks. Näiteks kes on agent, kellele läheb kõige suurem, kuni 6-eurone lisatasu, millega ostja ju tegelikult ei arvestanud,“ ütles Lasseron.

„Naljakate lisatasude taga on poolikult korraldatud piletimüügihanked, millele kutsutakse vähe osalejaid ja võrreldakse kulu korraldajale, aga ei arvestata ostjatega. Sisuliselt mängitakse nii ühele valitud ettevõttele kätte vabad käed kasumit teenida, sest ostja jaoks valik puudub. Selleks, et konkurents toimiks ka ostja kasuks, võiks tegelikult olla suuremate ürituste piletid müügil paralleelselt mitmes keskkonnas,“ lisas Lasseron.

„Kultuuriürituste piletitele igasuguste eritasude lisamine on järjest kasvav trend. Tegelikult küsib piletimüüja raha nii korraldajalt kui piletiostjalt. Näiteks võetakse mõned protsendid piletimüügilt korraldajalt, lisaks veel ports naljakaid lisatasusid ja lõpuks ka paar eurot ostjalt. Ostsin ise Eesti Laulu poolfinaali neli piletit ja maksin neile lisatasudena 16 eurot peale,“ kirjeldas Lasseron.

Tema sõnul tundub ostjalt lisatasu küsimine kliendi suhtes ebaõiglane. “Lisatasude varjatud trikk on ka selles, et kui üritus peaks miskil põhjusel ära jääma ja piletid ostetakse tagasi, siis neid vahendustasusid ei kompenseeri keegi,“ ütles Lasseron.

„Eesti laulu puhul valikut kahjuks polnud, aga inimesed üldiselt ei tea, et tegelikult kõik piletimüüjad ei lisa ostjale omapoolset tasu ja mitme vahendaja puhul sõltub ürituse lõpphind ostukohast,“ ütles Lasseron.

2014. aastal asutatud Fienta vahendab Eestis igakuiselt pileteid 2000 sündmusele. Kokku 50 riigis kasutusel oleva Eesti piletimüügiplatvormi kaudu ostetakse kuus 120 000 piletit.