“Osta meie tooteid, siis me annetame” ehk kuidas Ukraina sõjast sai turunduskampaania

Kollaaž
Foto: Kiur Kaasik/Delfi

“Miks me oleme idioodid?” on TV3.ee meelelahutusportaali podcast, kus kaks püsisaatejuhti Brit Suurraid ja Taavi Libe arutavad koos külalistega, miks ja milliseid rumalusi meie ühiskonnas leidub ning kuidas neid välja juurida. Meie julgeme tunnistada, et oleme aegajalt idioodid – kas ka sina? Vaatame üheskoos otsa inimkonna lollustele ja mõtleme, miks me oleme sellised, nagu me oleme? Pakume ahjusoojalt huumorit, veidi idiootsust ja väga huvitavaid külalisi.

24. veebruari hommik paiskas kogu maailma peapeale ja pani ummisjalu jooksma nii sõjapõgenikud kui ka heategijad. Kuhu ma annetan, keda ma toetan? Paraku kasutavad seda ära ka mõned ettevõtted, kes lubavad oma annetuse teha alles siis, kui nende tooteid ostetakse. Kui eetiline on kellegi kannatuse pealt tulu teenida ja kuidas mitte reklaami ohvriks langeda?

Seekord on saates külas loovjuht ja koolitaja Sven Luka agentuurist Imagine, kelle kriitiline Facebooki postitus antud teemal palju kõlapinda leidis. Nimelt kasutavad mõned ettevõtted Ukraina sõda selleks, et oma tooteid reklaamida ja kutsuvad inimesi neid tarbima, lubades teha selle arvelt annetuse. Kuidas saab aga tarbija kindel olla, et kogu tema raha päriselt Ukraina heaks läheb?

Luka hinnangul kukub päris suur osa reklaamidest just seetõttu läbi, et need on läbimõtlemata ja õhinapõhiselt lennatakse peale. “See on heategevusliku mulje jätmine, ilma et seal tegelikult heategevust oleks. Pigem on see hea mulje jätmine ja kasumi teenimine,” selgitab ta.

Paljud ettevõtted ei oska ilmselt nähagi probleeme oma tegevuses. “Mida rohkem sa seda mulli sinna ümber puhud, annetused ja tooted, seda ilusam see tundub. Tarbijatele ei saa seda pahaks ka panna, sest infomüra on nii suur,” kirjeldab ta. “Ära kasuta Ukrainat oma turunduse jaoks, see pole seda väärt!”

Kuula täispikka podcasti Spotifyst ja Soundcloudist!

Kommentaarid puuduvad