Kas elektritõuks on liikluse kurjajuur? Voltride asutaja: rendifirmad, võtke ennast kokku!

Markus

Ühed Eesti liikluskultuuri suuremad “murelapsed” on kahtlemata elektritõukerattad, mida on linnapildis näha iga aastaga aina rohkem. Paratamatult kaasneb renditõuksidega ka ohtralt õnnetusi, milles tihti süüdlaseks vastutustundetu sõitmine ning alkohol. Kuidas seda mainet parandada?

“Miks me oleme idioodid?” podcasti värskes osas käis külas Voltride üks asutajatest ja endine näitleja Markus Dvinjaninov, kes usub, et elektritõukerattad on tulnud meie liiklusesse, et jääda. “Vanasti inimesed muretsesid, millised nad nendega sõites välja näevad, aga nüüd on tänavad täis ja kedagi ei huvita. Sõidetakse kolmekesi, kahekesi, eiratakse kõiki normaalsuse reegleid,” tõdeb ta.

Rendifirmad on liiklusesse paisanud meeletus koguses elektritõukse, ent ohtrate õnnetuste tõttu on nende maine üsna halb. Markuse hinnangul on need, kes tõukekat ise omavad, palju teadlikumad. “Renditõuksid ei kuulu kellelegi. Inimestel puudub ohutunnetus, oma masinaga ei lähe keegi riskima. Renditõuksiga peatutakse vaid kummivilina saatel ja sõidetakse gaas põhjas, gaas maas,” selgitab ta, miks kipub rohkem õnnetusi juhtuma just renditõuksidega.

Voltride tegeleb peamiselt tõukside maaletoomise, turundamise, parandamise ja arendamisega. Miks eelistada tõuksi omamist üle rentimise? “Renditõuksi saad kasutada kui sul on vaja, ei pea kulu kandma kohe. Sa ei pea teda laadima, kõik tehakse sinu eest ette taha ära. Miinus on see, et sa ei tea kunagi, kas ta on sul olemas,” arutleb Markus. “Kui sa tahad oma planeerida elu koos tõuksiga, siis seda ei saa renditõuksiga teha.”

Tõukside kasvav populaarsus tekitab paratamatult ka küsimuse, kuidas see meie tervist mõjutama hakkab, kui inimesed aina enam kõndimise asemel tõuksimist eelistavad. Markus usub, et tõukside peamine eesmärk on siiski vähendada inimeste autolembust. “Need kes kõnnivad, kõnnivad niikuinii. Eesmärk on saada need, kes sõidavad koguaeg autoga, natukenegi autost välja. Me ei võitle kõndimisega, vaid proovime autosid natukene vähemaks saada. Need, kes on rasvunud, on niikuinii autos,” selgitab ta.

Kui suur energiaröövel on üks tõukeratas, kes neid üldse ostavad ja kuidas saab Voltride hakkama talvisel perioodil? Seda kuula saatest!

Kuula täispikka podcasti Spotifyst või Soundcloudist!

Kommentaarid puuduvad