Reklaam sulgub sekundi pärast

Eestlased fännavad jalgrattaid: millised mudelid on kõige popimad?

Kuigi viimased nädalad on Tallinnas olnud väga vihmased, on suvehooaeg ja seega ka rattahooaeg täies hoos. Milliseid rattaid aga inimesed täpsemalt eelistavad ja mida nad rattapoest otsivad, seda uuris "Seitsmesed uudised".

Hawaii Ekspressi tehnikadirektor Enn Rohtla sõnas, et inimesi on hakanud rohkem huvitama transpordi- ja linnarattad. Need on rattad, millega ei tehta sporti, vaid sõidetaks punktist A punkti B. "Noortele lähevad ikka mägirattad ja mida atraktiivsem välimus, seda parem nende jaoks. Aga täiskasvanutele ikkagi sõidumugavus. Mis eristab transpordiratast spordirattast, on see, et transpordirattaga saab sõita sirge seljaga ja foori all on lihtne ja mugav jalga maha panna," ütles Rohtla.

Aina rohkem lahkutakse rattapoodidest Gravelite ehk ratastega, millega saab sõita nii looduses kui ka linnateedel. Samas pole need ainsad rattad, mida ihaldatakse. Viimastel aastatel on muutunud populaarsemaks ka kastirattad. Mis on nende rataste fenomen ja miks inimesed ikka suure kolakaga tahavad mööda linna ringi sõita?

„Pärast seda kui linn hakkas toetama kastiratta hanget, ehk endale saamist, on huvi tohutult tõusnud. Eelkõige ostavad endale kastikaid noorpered ja inimesed, kes tahavad enda süsinikjalajälge vähendada ja rohelised olla. Neid ostetakse pere peale, aga seal saab ka koera sees kanda ehk sobib ka inimestele, kellel lapsi ei ole,“ ütles CityBike töötaja Romy-Henrico Lõhmus.

Kastirattaid on erinevaid. Meie tänavatele sobivad laiemad, samas on Madalmaades näha pigem kitsamaid. Lisaks vaadatakse üha enam elektrirataste poole, et autosõitu asendada. Osad elektrirattad annavad hoogu juurde kuni 25 km/h, kuid võimsamad, mida tuleb ka sõidukina registreerida, annavad juurde kuni 45 km/h. Just nende kiiremate elektrirataste müük ongi kasvanud. Sellist olukorda nagu mujal Euroopas, kus iga teine jalgratas on elektriratas, Eestis ei ole. Enn Rohtla toob selle põhjuseks elatus- ja palgataseme ning võimalused, kus kallist ratast hoida.

Vaata lähemalt päises olevast videost!

Kommentaarid puuduvad