TV3.ee poole pöördus pahane äärelinna elanik, kes ideaalses maailmas reisiks tööle ilma autota. Kahjuks ei ole see võimalik, kuna Tallinna linn ei mõtle inimestele, kes elavad vaid kiviviske kaugusel pealinnast ja igapäevaselt ummiku kesklinna toovad. Tallinn autovabaks! Hea meelega, aga pakkuge alternatiive. Mulle väga meeldib mõte sellest, et meil on autovaba linn, aga igal hommikul vuran meeletute süümepiinade saatel oma pisikese autoga kesklinna poole. Miks ometi? Jalakäijad ja ratturid on kolmandajärgulised Jalgratas. Suvel on asjad lihtsad, 7km kodust tööle lausa lendavad jalgratta seljas. Ma keset talve jalgrattal liiklejate kultuuuri üle kurtma ei hakka, sest jalgrattal liiklejaid talvel sisuliselt ei ole. Aga miks ei ole? Asi pole külmas, asi on selles, et meie rattateid ei lükata lahti. Autoteed on lükatud ja autoga on isegi ummikus märksa mugavam kohale jõuda, kui rattaga 10 cm lumes vändata reielihased krampis ja selg lörtsi täis. Tahaks alternatiivi, aga linn lükkab esimesena autoteed lahti. Rattateed (ja isegi kõnniteed) on kolmandajärgulised. Pisikesed maaliinibussid ei mahuta kõiki äärelinna inimesi! Talvel muidugi oleks päris normaalne ühistranspordiga sõita. Hea meelega! Aga... ma elan Tallinna linna piirist 4km väljas ja see, kuidas need inimesed tööle jõuavad, kes oma makse linnale ei maksa, on täiesti poogen. Nüüd tahavad kõik öelda, et ära hala ja koli siis linna, ei pea äärelinnast tööl käima. Me oleme kolinud töökohale lähedale, aga minu abikaasa töökoha lähedale, kes peaks omakorda seiklema iga päev linnast välja, et kohale jõuda. Igal juhul, meile pakutakse maaliinide rõõme ehk bussid, mis käivad tunni tagant ja on pilgeni inimesi täis. Ma muide nii paar korda nädalas sõidan nende bussidega. Need on triiki täis koolilapsi ja peale minu on veel 3-5 täisealise näoga inimest. Ega ma sõidu üle ei kurda, aga selge on see, et terve meie asula nende pisikeste, tunni takka käivate busside peale ei mahuks, et üheksaks tööle jõuda. Ühistransport meie jaoks ei olegi lihtsalt füüsiliselt võimalik. Meie ainus võimalus ongi istuda seal ummikus. Kuhu parkida, kui parkida ei saa? Tore mõte on ju pargi ja reisi. Millegipärast pakutakse seda teenust ainult nendes suundades, kus Tallinn ise on pikk - Lasnamäe, Laagri, Pirita. Kui me aga mõtleme, kui palju inimesi liigub linna sisse näiteks Rae vallast (aga see ei ole Tallinn!) iga päev ja meil on ju Lennujaamast alates korralik trammiühendus linnaga. Iga kell pargiks sinna ja astuks trammi peale, aga ei ole kusagile parkida. Ma ei jaksa maksta iga päev terve päeva parkimise eest, et saaks trammiga linna sõita. Rääkimata sellest, et ma pean ka ühistranspordi eest maksma. Mul tuleb ikka odavam end autoga linna litsuda. Samal ajal seisab trammipeatuse kõrval tühajana terve T1 parkimismaja... aga et keegi paneks kaks otsa kokku... Ja kes on need, kes ummistavad kesklinna liikluse ja keslinna oma autod toovad. Need ei olegi tallinnlased, need on kõik äärelinnade elanikud, kellele ei pakuta normaalset alternatiivi. Kui Tallinna linn otsustab, et ta äärelinnadega ei tegele, sest seal ei ela tallinlased, siis on see endale valusalt põlve tulistamine. Tallinn ei suuda mitte iial saavutada oma strateegilisi eesmärke muuta linn autovabaks, kui ei mõelda nendele inimestele, kes oma autod linna toovad. Auto on ainuke lahendus, et linna jõuda No siin ma natuke muidugi eksin. Tallinn ikka mõtleb sellele, kuidas tuleks vähem autosid linna. Enamus ideid, mis täna läbi on käinud on fokusseeritud sellele, et muuta autojuhtide elu ebamugavamaks (kitsamad teed, vähem parkimiskohti, kallis tasuline parkimine). Ja ma kirjutan sellele kahe käega alla. Häving kõigele, mis loodust reostab ja linnaruumi lörtsib! Probleem on aga selles, et vähe on mõeldud, kuidas muuta ühistransport ja muud alternatiivid nii mugavaks, et ma ei tahagi selle auto peale hommikuti ronida. Juba praegu ei taha, aga muud moodi on ebamugav, ajakulukas ja kallis. Tallinn vihkab autosid. Mina ka. Aga Tallinn ei eelista ka jalgrattureid ega jalakäijaid ega ühistranspordiga liiklejaid. Ma vahetaksin kohe end autolt alternatiivile, kui see ainult olemas oleks. Pöördusime ka Tallinna linnavalitsuse poole, kuid artikli ilmumise hetkeks vastust veel saabunud ei olnud. Fulfilly.ee Sisuturundus E-kaubanduse tulevik on siin – logistikaprobleemid on lahendatud Eesti otsib superstaari Superstaaridele särtsu ja sära
Joonas 4 kuud tagasi Miks te oma vallavalitsusega ei suhtle kui probleem on seal kehva ühistranspordiga? Vasta
Margus Tsahkna — FOTO: Tiit Blaat/Delfi Päevakaja Välisminister: Venemaa on GPS-signaalide segamisega põhjustanud tõsist kahju lennuliiklusele
Riigikogu 8. mai infotund — FOTO: Kuvatõmmis videost Päevakaja “Kurjuse skaala!” EKRE liige palus ootamatus avalduses peaministril inimesed maakonniti järjestada
"Vallalise kaunitari" noormehed otsivad teist võimalust — FOTO: Go3 Tele ja kino Uus tõsieluseriaal! “Vallalise kaunitari” noormehed otsivad teist võimalust