Reklaam sulgub sekundi pärast

Löök jalkafännidele! Katari MM-staadionite ümbruses keelustati alkoholimüük

BNS

Õlu
Foto: 123rf

Rahvusvaheline jalgpalliliit FIFA ja Katar kehtestasid reedel keelu õlle müügile kaheksa MM-staadioni ümbruses, mis on jahmatama panev poliitiline otsus ja hämmastav kannapööre vaid kaks päeva enne suurturniiri algust.

Jalgpalli maailmaorganisatsiooni teatel võeti otsus vastu pärast "arutelusid" korraldajamaa Katariga, islamiusku riigiga, mis piirab jõuliselt alkoholi tarbimist.

Üllatusliku otsuse põhjuste kohta selgitusi ei jagatud, ent meediateadete kohaselt oli Katari valitsev perekond isiklikult sekkunud. Briti päevaleht The Times kirjutas, et emiir šeik Tamim bin Hamad Al-Thani pere oli nõudnud keeldu.

Otsus võib mõjutada FIFA lepingut suursponsorist õlletootjaga AB InBev.

Jalgpallifännide grupid hoiatasid, et toetajad peaksid olema mures ka teiste korraldajamaa antud lubaduste suhtes, mis puudutavad majutust, transporti või kultuurilisi erisusi.

FIFA avaldus märkis vaid, et "alkoholi müüki keskendatakse fännitsoonidesse" ja "eemaldatakse õlle müügipunktid Katari FIFA maailmakarika 2022 staadionite perimeetritest".

Otsus tõi endaga koheselt kaasa uue kriitikalaine Katari vastu, mis seisab silmitsi juba jõulise survega oma erinevaid õigusi piiravate hoiakute vastu.

Kümneid õlletelke oli juba püstitatud staadionite lähistele enne pühapäevast avamängu, milles jooksevad vastamisi Katar ja Ecuador.

FIFA teenib igal aastal kümneid miljoneid dollareid oma sponsorleppelt AB InBeviga, mis toodab Budweiseri kaubamärgiga õlut, ainsat, mida ametlikel staadionitel müüa lubatakse.

Korralduskomitee ega Katari valitsus ei ole otsust esialgu veel kommenteerinud.

Õlu on saadaval siiski staadionite VIP-loožides, kus selle müüki korraldab rahvusvaheline jalgpalliliit, ning ka FIFA peamises fännitsoonis pealinnas Dohas. Lisaks on õlu saadaval ka erafännitsoonides ja umbes 35 hotellis ja restorani baaris.

Kommentaarid puuduvad