Transpordiamet võttis paar nädalat tagasi kasutusele uued teooriaeksami küsimused. Uued testid on aga lubade taotlejate jaoks niivõrd arusaamatud, et ainuüksi loetud päevadega on eksamite läbimisprotsent kukkunud pea seitse korda. "Tänane näide üks B-kategooria eksam - küsitakse autorongi teljekoormuseid. No tule taevas appi," sõnas Eesti Autokoolide Liidu president ja sõiduõpetaja Neeme Külmallik. Eelmisel nädalal kasutusele võetud testid on tänaseks tekitanud palju meelehärmi nii eksamitegijates kui ka sõiduõpetajates. Uued küsimused on õpilaste jaoks niivõrd keerulised, et näiteks eelmisel nädalal kukkusid läbi kõik 46 teooriaeksamile läinud ajateenijat. Külmalliku sõnul on varem teadmiste puudujääk tekkinud ainult üksikutel. "Pilt ei vastanud küsimusele. Siis küsimus oli eestikeelne, vastused venekeelsed ja nii edasi," avaldas Külmallik. "Tähendab mina alguses mõtlesin, et see on mingisugune süsteemiviga, aga sain järelpäringule Transpordiameti spetsialist Riko Roosilt vastuse, et nende poolt on kõik hästi, sõdurid olid halvasti ette valmistatud." Transpordiameti liiklusteenistuse direktor Joel Jesse tunnistab, et testides tõesti esines tehnilisi tõrkeid, kuid suur läbikukkumisprotsent jääb ikkagi õpilaste enda taha. "Noored kolleegid kaitseväes, kes siis rasketehnika eksamit läksid tegema, nad on ju suhteliselt hiljuti juhtimisõiguse saanud ja käinud ka Transpordiameti teenindusbüroos teooriaeksamil. Seal võib olla see, et nad olid harjunud teatud situatsioonidega, mille järgi nad õppisid," sõnas Jesse. Kõige rohkem ongi kriitikat saanud just need uued joonised, mis telliti kolmelt erinevalt ettevõttelt. Transpordiamet esitleb neid parema ja põhjalikumana, kuid õpilaste jaoks on need vastupidiselt täiesti arusaamatud. Jesse tunnistab, et uued testid on veidi keerulisemad, sest lisatud on rohkem kategooriapõhiseid ja spetsiifilisemaid küsimusi. Seda eesmärgiga lubada liiklusesse vaid oskuslikud sõidukijuhid. Autokoolide Liit nõuab aga ametnike vastutusele võtmist, sest uued testid on nende sõnul vaid järjekordne näide ametnike ebakompetentsusest. "Kiire lahendus oleks see, et taastada olukord küsimustega, mis oli 11. september sel aastal," rääkis Külmallik. "Ja siis vaadata nendele küsimustele otsa mingi töögrupi ja spetsialistidega. Kui ametnik vaatab, et ilus pilt ja visuaal, aga see ei sobi küsimusega kokku või on ebatäpne, siis nii ei saa." Transpordiameti liiklusteenistuse direktori arvates nad ei peaks antud kontekstis üksteisele vastanduma ega otsima süüdlasi. "Mina ütleks selle peale, et tegelikult neli aastat, mis mina olen peaaegu Transpordiametis olnud, see koostöö Autokoolide Liiduga on suurepärane. Me istume tegelikult kõik ühelpool lauda," sõnas ta. Selle nädalal kolmapäeval kohtub Transpordiamet ka Eesti Autokoolide Liiduga, et tekkinud probleem lahendada. Kõikidel eksaminandidel, kelle testis esines tõrkeid või kellel on kahtlus, et neid on valesti hinnatud, palutakse esitada ametlik vaie. Vaata lähemalt "TV3 uudiste" videoloost, mis asub päises! Tühista Δ Kommenteeri Kommentaarid puuduvad — FOTO: Autopay omandus Sisuturundus Keskendumine madala kuluga autolaenudele on edu toonud! Pohmell — FOTO: Pexels Sisuturundus Abi pärast pidu, uus ja toimiv leevendus pohmellile. Selgitab apteeker
Pohmell — FOTO: Pexels Sisuturundus Abi pärast pidu, uus ja toimiv leevendus pohmellile. Selgitab apteeker
Pilt on illustratiivne. — FOTO: 123rf.com Päevakaja VÕRDLE | Kui suur peab olema sissetulek, et kuuluda Eestis keskklassi hulka?
Reigo Tammest saab Käärijä! — FOTO: TV3 Su nägu kõlab tuttavalt On, mida oodata! Näosaate uue hooaja avab Reigo Tamm, kes kehastub Käärijäks
Eminem — FOTO: AP/Scanpix Muusika Tõeline pisarakiskuja! Eminem avaldas oma uues muusikavideos, et saab vanaisaks
Liisa Aadussoo ja Sander Terras — FOTO: TV3 Räägi välja! Telepaar Liisa Aadussoo ja Sander Terras humoorikast erimeelsusest: vabandan kõikide koerte ees!