Eesti filmitööstuses on rasked ajad: mõnes mõttes täiesti hämmastav, et meil filme üldse tehakse

“TV3 uudised” vahendab, et järgmisel reedel algav Pimedate Ööde Filmifestival toob Tallinnasse kokku üle 1000 külalise maailma eri paigust. Kuigi Eesti filme on programmis esindatud mitukümmend, teeb Eesti filmitööstuse tulevik korraldajatele muret.

Kui praegu võib Tallinna tänavatel näha piilumas vaid üksikuid hunte, siis juba järgmisest reedest vallutavad hundid terve Tallinna, sest algab järjekorras 27. Pimedate Ööde Filmifestival. Festivaliprogrammist leiab üle 500 filmi 73 erinevast riigist. Kuigi festival on aasta-aastalt kasvanud, on inflatsioon mõjutanud nii Eesti filmitööstust kui festivali korraldamist.

“Eesti filmitööstusel on kindlasti suur väljakutse see, et meie eelarved on väga väikesed, kui muidu oli suhteliselt lihtne võistelda ka nende välisfilmide suurte projektide sissetoomisel ja praegu on lepingud sõlmitud jne, aga eks ta edaspidi saab olema raske, sest maad konkureerivad. Ühesõnaga, nii nagu töötav tööstus, igasugune muu ettevõtlus, nii ka filmitööstus ja kultuuritööstus ei ole konkurentsivõimeline järgmisest ja ülejärgmisest aastast tänu hinnapoliitikale,” ütles PÖFFi peakorraldaja Tiiina Lokk.

Ka filmirežissöör Eeva Mägi tunnistab, et rasked ajad majanduses on Eesti filme mõjutanud, kuid näeb probleemi veidi laiemana. “See on mõnes mõttes täiesti hämmastav, et meil filme üldse tehakse sellistes oludes, nii väikese eelarve juures. Ma ei kujuta ette, kas keegi suudaks mõista, et eksisteerib teater ilma teatrimajata, aga Eesti Film eksisteerib väga pikalt juba ilma filmilinnakuta, ilma korraliku stuudiota, kus teha stuudiovõtteid.”

Ka üks kahest filmist, mis Mägi sulest festivali programmi jõuab, sündis teise filmi rahastuse äraütlemise tõttu.

Majandusliku olukorra kõrval mõjutab festivali paratamatult ka ümberkaudne sõjategevus, mis on jõudnud nii avatseremooniasse kui ka festivaliprogrammi.

Vaata lähemalt päises olevast videost. Lisainfot TV3 uudiste kohta saab SIIT.

Kommentaarid puuduvad