Mis toimub?! Autojuhid ei anna tihtipeale päästjatele teed: 30 sekundit võib maksta kellegi elu

Väljasõidule kiirustavad alarmautod on pidevalt hädas autojuhtidega, kes ei oska teed anda. “Stuudios” rääkisid vabatahtlik päästja Andres Puusepp ja Lilleküla komando meeskonnavanem Holger Enok, et käpardite tõttu satuvad päästjad sageli ohtlikesse olukordadesse.

Ilmselt on pea iga autojuht kohanud olukorda, kus ta näeb eemalt alarmsõidukit tulemas. Kas aga iga juht teab täpselt, kuidas on õige ühele alarmsõidukile teed anda? Sellest kõigest räägiti “Stuudio” saates koos päästjate Holgeri ja Andresega.

Kuivõrd olulised on päästeauto jaoks sekundid, kui näiteks jõutakse kohale 30 sekundit hiljem? “See on väga oluline. 30 sekundit tulekahju mõistes või mingi muu õnnetuse mõistes, on ülioluline aeg, sest see lõpuks võib kellegi elu maksta. Kui meie sõidame, reageerime väljakutsetele, vilkurid peal, helisignaalid, siis meil on kiire. Me sõidame ka kutsetele, kus me ei kasuta üldse alarmseadmeid. Meil on kutsed prioritiseeritud, mis on madala ohutasemega kutsed, lähme üldse ilma vilkuriteta,” ütles Lilleküla komando meeskonnavanem Holger Enok. 

Vabatahtlik päästja Andres Puusepp ütles alarmsõidukile teed andmise kohta, et tema on käinud koolis alarmsõitu õppimas ja tema teab, mida teha. “Ma proovin vähemalt vaadata pikemalt ette. Kindlasti ma ei vajuta esimese asjana pidurit, vaid pigem proovin vaadata, kuidas ma saan eesti ära. Suund sisse, vasakule, anna märku, kuhu poole sa liigud. Üldiselt sa võiksid liikuda vasakule eest ära ja kas sa leiad või ei leia. Ükski alarmsõiduki juht ei taha öelda autojuhtidele, et mida te teete, te olete rumalad. Aga ometi rumalaid asju tehakse ja mina üldiselt proovin mitte olla rumal, et ikkagi alarmsõiduk saaks minust mööda. Teinekord on ka vajadus lihtsalt sõita edasi, liigu lihtsalt edasi nii kaua kui sa saad teed anda,” ütles Puusepp ja tõi näite ühest isiklikust olukorrast, et alarmsõidukile teed andmiseks tohib sõita ka punase tulega ristmikule välja või isegi üle ristmiku, veendudes enda sõidu ohutuses. Samuti tõi Puusepp välja, et kuna nende päästeauto kaalub üle 20 tonni, peab sellega paratamatult rohkem liikluses ette arvestama kui tavalise sõiduautoga ning kui tehakse nende ees ettearvamatuid liigutusi, siis on päästjatel väga keeruline.

Saatejuht uuris meestelt, kas nad eelistaksid sõita väljakutsele linnas või maanteel? “Meil ei ole seda võimalust, et valida,” ütles Holger Enok naerdes.

Vaata lähemalt päises olevast videost! “Stuudio” kohta saab lisainfot SIIT.

Kommentaarid puuduvad