Online ettevõtted – kuidas läks sektoril möödunud aasta?

Kontor

2020 ning 2021 aasta on paljudele online ettevõtetele olnud kasvav periood. Kui kontaktsed firmad pidid pandeemia saabumisega tegema ümberkorraldusi ning kolima veebi, siis juba kümneid aastaid veebis tegutsevad firmad said veel hoogu juurde ning arenesid hüppeliselt. Kuna veeb võimaldab ettevõtlusega tegeleda kõikjal maailmas, hoogustus veebimajandus ka kolmandates riikides.

Online ettevõtted ning veebi vahendusel pakkuvad ettevõtted kasvatasid oma kasumit 2021.aastal peaaegu kahekordselt. Kasvasid ettevõtted, mis soovisid pakkuda ohutult oma teenust, ning kaupa kodunt lahkumata. Veebi vahendusel toimub kogu kaupade ning raha liikumine intensiivsemalt kui kohapeal poes tehes. Siiski leidub siin valikus ka mitmeid miinus pooli, mida ei saa kindlasti ignoreerida.

Online ettevõtted, mis kasvasid 2021.aastal enim:

  • Kommunaalteenuste pakkujad
  • Jaemüüjate kaubandus
  • Tervisehoiuga tegelevad ettevõtted
  • Rahanduse ning pangandusega tegelevad ärid
  • Kasiinod ning muud hasartmängud
  • Krüptorahaga kauplejad
  • Konsultatsiooni ettevõtted

Kommunaalteenuste pakkujad avasid 2021.aastal erinevaid võimalusi vabaaja elavdamiseks ning selle läbiviimiseks. Kuna kõneteenustele lisaks saab ka omada seadeid, mis võimaldavad suhelda lihtsamini oma pere ja sõpradega, hakkasid kommunaalteenuste pakkujad avama veebi ettevõtteid just tele ja kõne teenustega seotud seadmete müügiks ning hoolduseks. 

Jaemüügi ja kaubandusega seotud ettevõtted kolisid tänu pandeemiale veebi ning alustasid veebipoodide avamist ning kauba kojuvedu. Poodides, millel puudus varem iseteenindus, lisati ka see juurde. Eesti üks suurimaid arenguid läbi viinud jaemüügikauplus Selver hakkas pakkuma lihtsat poodi ning soetas omale autopargi, mille abil sai hakata pakkuma toidukaupade kojuvedu. Veebis on arengus ka muu nišikauba müük epoodides, mille trend on viimasel aastal kiiresti kasvanud – minikülmik, induktsioonpliit, kuumaõhufritüür ja muud säärased vähem tuntumad kaubakategooriad. 

Tervisehoiuga seotud ettevõtted lõid uusi apteeke ning seda eriti veebis. Kuna ravimite soetamiseks tuleb tavaliselt sõita kümneid kilomeetreid, sest nende paiknemine väiksemates asulates ei ole alati tihe. Kiirelt ravimite kättesaamine ning apteekriga konsulteerimine võimaldab saada kiiret abi oma vaevustele. Siia üksuse alla kuuluvad ka veebidoktorid, kes on koondunud rakenduste alla, mille abil saab tänu tervisekindlustustele konsultatsioone suurte vaeguste korral. 

Rahanduse ja pangandusega seotud ettevõtted laiendasid veebis oma valikuid ülekannetel ning arvete saatmist läbi sama rakenduse. Eestlased on pikalt kasutanud ID kaarti allkirjade andmiseks ning lepingute sõlmimiseks, kuid ka mujal maailmas on hakatud kasutama alternatiivset võimalust just pankade veebilehtedel. Ülekannete tegemine laienes ka tavaliste valuutavahetus firmadesse, kus varasemalt sai teha ülekandeid vaid ühele isikule korraga. 

Meelelahutusettevõtted laienesid veebis veelgi enam ning alustasid realistlike mängu võimaluste pakkumist. Tihtipeale ei suuda kasiinod pakkuda sama õhkkonda, mida tehakse kasiinodes kohapeal, kuid kui lisada VR võimalus, siis tekib pokkeri mängimisel veelgi suurem elamus. 

Krüptorahaga kauplejad ei tahtnud samuti veebist ära kolida ning alustasid suuremate investeerimis ning pakkumise võimalustega oma klientidele. Krüptorahaga kauplemine suurenes 2021.aastal üle 30%.

Konsultatsiooni ettevõtted nagu ka koolid lõid ekoolile sarnased platformid, mille abil pakkuda siiski oma teenust igal päeval. Kuna enda harimine ning mentoritega suhtlemine on ettevõttes kasvatav faktor, siis sooviti jätkata konverentse ning koolitusi pandeemiast hoolimata. Kahjuks koondus kõik virtuaalsesse maailma ning paljud kogemused jäid vajaka. Siiski antakse endast parim ning online-s on konsultatsioonifirmad arenenud enim. 

Kommentaarid puuduvad