Reklaam sulgub sekundi pärast

5 eelarvesõbralikku turundustaktikat väikeettevõttele

Sisuturundus

Artikli autor Käty Piirisild — FOTO: Gerdu Jõgiste

Sotsiaalmeedia turundus on väikeettevõtetele suurepärane võimalus jõuda laia sihtrühmani, kuid sageli tundub see keerulise ja kulukana. Tegelikult on mitmeid eelarvesõbralikke strateegiaid, mille abil väikeettevõtted saavad tõsta oluliselt enda nähtavust ja kohalolekut sotsiaalmeedias. Sotsiaalmeedia spetsialist ja väikeettevõtete abistamisele, nende “kickstardile” pühendunud Käty Piirisild annab järgnevalt nõu, kuidas seda saavutada. 

1. Eesmärgipärane ressursside jaotamine

Kui oled määranud oma sotsiaalmeedia eesmärgid ja turunduseelarve, on oluline kasutada ressursse strateegiliselt ja tõhusalt. See hõlmab õigete tööriistade, platvormide ja personali valimist, samuti võib olla kasulik teatud ülesannete väljastamine vabakutselistele või agentuuridele (sisu loomine, reklaamid).

  • Tasuta tööriistade ärakasutamine: Sotsiaalmeedia haldamiseks on saadaval mitmeid tasuta tööriistu nagu näiteks:
    • Hootsuite, Buffer, Later: Need platvormid pakuvad erinevaid plaane sisu ajastamiseks ja analüüsimiseks.
    • Canva: Tasuta disainitööriist, mis võimaldab luua professionaalseid visuaale. See on ka üks enim kasutatav tööriistu turundajate seas. Väga lihtne kasutada!
    • Meta Business Suite: Kõige lihtsam variant ajastada enda postitused otse Facebookis ilma ühtegi teist lisatööriista kasutamata! Ka storysid on võimalik seal ajastada.

Nipp: Kasuta internetis saadaolevaid tasuta õpetusi, et õppida nende tööriistade parimaid praktikaid ning integreeri need oma sotsiaalmeedia strateegiasse.

2. Orgaanilise nähtavuse tähtsustamine

Orgaaniline turundus on jätkusuutlik viis sotsiaalmeedia kohaloleku loomiseks ilma suurte investeeringuteta. Regulaarne ja väärtuslik sisu meelitab ligi jälgijaid ja soodustab loomulikku kaasatust.

  • Järjepidev sisu loomine: Postita regulaarselt kaasahaaravat ja väärtuslikku sisu, mis aitab sul hoida olemasolevaid jälgijaid ja meelitada uusi. Seejuures pea silmas, et videosisu on see, mis rokib ehk levib paremini kontost väljapoole.
  • Kvaliteet kvantiteedi üle: Keskendu sisule, mis toob väärtust ja on jagamist väärt. Vähem, kuid kvaliteetsem sisu soodustab paremat kaasatust.
  • Kasutajate loomulik kaasamine: Ole oma jälgijatega aktiivselt seotud – vasta nende kommentaaridele, alusta vestlusi ja kasuta kasutajate tagasisidet oma sisu täiustamiseks.
  • Kasutajate loodud sisu (UGC) kaasamine

Kasutajate loodud sisu on üks kulutõhusamaid viise, kuidas sotsiaalmeedias kaasatust suurendada. Julgusta oma kliente jagama oma kogemusi ja esita neid oma platvormidel.

  • Hashtag-kampaaniad: Loo näiteks enda unikaalne hashtag, mille abil kliendid saavad oma postitustes kogemusi jagada.
  • Kliendi lood ja tunnustused: Jaga klientide arvustusi ja kogemusi, et luua autentset sisu, mis tekitab usaldust ja kaasatust.

3. Influencer koostööd

Influencerid on tihedalt seotud oma jälgijatega. Nad pakuvad autentsemat ja sihitud turundust, mis viib sinu brändi suurema jälgijaskonnani ning toob ka uusi jälgijaid. Influencer koostööde jaoks kasuta Promoty platvormi või võta influenceriga ise otse ühendust.

  • Vali influencerid, kes jagavad sinu brändi väärtusi ja kelle jälgijaskond kattub sinu sihtrühmaga.
  • Sea selged eesmärgid: Määra koostööle kindlad eesmärgid ehk milline võiks see koostöö välja näha ja mis eesmärki see kannab. Kas soov on saada uusi jälgijaid ja teha loosimismängu? Kas on soov kindlat toodet või teenust reklaamida näiteks reeli või piltpostitusega? Kas toetavalt tuleks teha ka storyde set? Kas on soov, et influencer jagaks sooduskoodi? Mõtle enda jaoks selged eesmärgid ning aruta koostöös influenceriga läbi, millisel viisil saaks neid kõige tõhusamalt täita.

4. Aktiivne suhtlus ja kaasamine

Aktiivne suhtlus ja jälgijate kaasamine on oluline osa sotsiaalmeedia strateegiast, kuna see aitab sul luua tugeva ja lojaalse jälgijaskonna.

  • Kiired vastused ja klienditeenindus: Jälgi, et vastaksid jälgijate kommentaaridele ja sõnumitele kiiresti ning sõbralikult. Kiire reageerimine tugevdab kliendisuhet.
  • Vestluste algatamine: Osale aktiivselt aruteludes, mis on seotud sinu valdkonnaga, ning alusta uusi vestlusi, et suurendada kaasatust. Koosta ka regulaarselt näiteks Instagram storydes Q&A vooru ja kasuta võimalust jälgijatelt küsimusi küsida.

5. Haridusliku sisu loomine

Hariduslik sisu aitab väikeettevõtetel endale püsivat ja väärtuslikku jälgijaskonda kasvatada.

  • Juhendid ja õpetused: Loo juhendid ja õpetusvideod, mis aitavad klientidel paremini mõista, kuidas sinu tooteid või teenuseid kasutada. Ole teemavaldkonna eestkõneleja ja jaga professionaalset nõu.

Kokkuvõte

Sotsiaalmeedia turundus ei pea olema kulukas. Väikeettevõtted saavad saavutada muljetavaldavaid tulemusi, kasutades strateegiliselt tasuta tööriistu, keskendudes orgaanilisele nähtavusele ja kasutajate loodud sisule. Influenceritega koostöö ja aktiivne suhtlus on samuti tõhusad viisid, kuidas luua lojaalset jälgijaskonda ja suurendada brändi nähtavust.

Vajate abi sotsiaalmeedia strateegia loomisel?
Pakun personaalset konsultatsiooni, et aidata teie väikeettevõttel sotsiaalmeediast maksimum võtta. Analüüsime olemasolevaid kontosid ja loome plaani järgmisteks sammudeks, et  kasvatada teie brändi nähtavust ja müüke. Vaata kikster.ee ja anname sinu väikeettevõttele kickstardi! Veel põnevat lugemist: Kuidas alustada väikeettevõtte turundamisega?