Reklaam sulgub sekundi pärast

Kümnete tuhandete jälgijatega sisulooja karjäär algas talisuplusest: ema soovitas, et võiksin teha…

Joonatan Pärn

Noore sisulooja karjäär sai alguse talisuplusest jäädvustatud videost.
Noore sisulooja karjäär sai alguse talisuplusest jäädvustatud videost. — FOTO: Kollaaž / Arzu Angan / 123RF.COM / Erakogu

19-aastane sisulooja Markus Kristofer Sinivee on kogunud kõigest kahe aastaga endale kümnetesse tuhandetesse ulatuva jälgijaskonna. Tema tuntus sai alguse ühest talvisest TikToki videost: "Ema soovitas, et võiksin teha video, kuidas taliujumist harrastan. Paari tunniga oli koos üle 10 000 vaatamise."

Tallinnas oma viimast gümnaasiumiaastat alustav 19-aastane sisulooja Markus Kristofer Sinivee on kõigest kaks aastat suunimudijana tegutsedes kogunud oma selja taha muljetavaldava jälgijaskonna. Tema TikToki kontot jälgib üle 62 000 inimese ning Instagramis on Siniveel jälgijaid üle 10 000. "Ma ei pea ennast kindlasti kuulsuseks, kuid olen noorte hulgas tuntud. Kuulsad inimesed Eestis on Anne Veski või Ivo Linna," räägib ta.

Kümme aastat tennist mänginud Markusel oli lapsena unistus saada profisportlaseks. Tema tennisealaste saavutuste hulka kuulub koguni kaks Eesti meistritiitlit, mille Markus sai 10- ja 12-aastaselt. Siiski mõistis ta, et profisportlase elu kujuneb tulevikus väga keeruliseks: "Tõenäosus, et lööd profisportlasena läbi on alla ühe protsendi. Mida vanemaks sain, seda suuremaks läks konkurents ja siis tuli peale veel koroonaaeg," räägib ta.

Karjäär sotsiaalmeedias sai alguse talisuplusest

"2021. aasta veebruaris tegin oma esimese TikToki video. Ema soovitas, et võiksin teha video, kuidas taliujumist harrastan. Panin taliujumisest video üles ja paari tunniga oli koos üle 10 000 vaatamise. Ma ise ka ei uskunud ja järgmisel päeval panin juba uue video," kirjeldab Sinivee, kuidas ta sotsiaalmeedias sisuloomega algust tegi. 

@markus_sinivee #foryou #foryoupage #fyp #eesti #estonia #icewaterchallenge #taliujumine ♬ ON & ON (FEAT. DANIEL LEVI) - sadin regmi

"Kui TikTokis alustasin, ei olnud mul suuri eeskujusid, sest sellist sisu, nagu mina hakkasin tegema, keegi Eestis väga ei teinud. TikToki ei võetud veel nii tõsiselt, aga ikka vaatasin, mida teised välismaal tegid: jälgisin selliseid sisuloojaid, kes tegid tänavaküsitlusi või eksperimente. Sellist sisu meeldib mulle ka endale vaadata," lisab Sinivee.

Markust tuntakse eelkõige humoorikate tänavaküsitluste kaudu

"Arvan, et mind tuntakse tänavaküsitluste kaudu, mida olen nüüdseks palju teinud," räägib Sinivee, lisades, et tema tänavaküsitlusi on põhjust vaadata, sest kunagi ei või teada, milliseid humoorikaid vastuseid inimesed annavad.

Markus Kristofer Sinivee paistab silma oma tänavaküsitluste ja sotsiaalsete eksperimentidega.
Markus Kristofer Sinivee paistab silma oma tänavaküsitluste ja sotsiaalsete eksperimentidega. — FOTO: Erakogu

Esimese tänavaküsitluse tegi Sinivee 2021. aasta suve lõpus Haapsalus. "Ma arvan, et läbi tänavaküsitluste on minu suhtlemisoskus ja avatus veelgi paranenud. Alguses ei olnud ma nii julge pealehakkamisega, aga alustamisega läheb hirm üle." Sinivee lisab, et kui oled paarilt inimeselt küsimuse ära küsinud ja vastuse saanud, läheb enesetunne juba paremaks ja enesekindlus kasvab.

Sinivee sõnul meeldib talle läbi viia ka põnevaid sotsiaalseid eksperimente. "Olen näiteks seisnud Tammsaare pargis ja hoidnud silti, kus on kirjas, et "too mulle üks banaan". Idee on selles, et inimene ei tea, et kui ta toob mulle ühe banaani, annan talle selle eest näiteks väikese rahalise auhinna. Sellised videod on olnud hästi populaarsed," kinnitab ta.

@markus_sinivee Väga hea banaan oli😎 #eestitiktok #sinivee #eestiparimtiktokker ♬ original sound - Markus Kristofer Sinivee

Sisulooja töö toob sissetuleku

Sinivee selgitab, et teeb nii tasustatud koostöid suunamudijana kui ka loob eraldiseisvatele brändidele TikToki sisu. "Kui küsin oma video eest tasu, siis näen alati vaeva ja teen seda päriselt hingega. Kindlasti on seda näha ka sisus: see ei ole üksluine või ebakvaliteetne."

Oma lemmikkoostööna toob Sinivee välja ühele Eesti jäätisetootjale tehtud kampaania. "Olin seal üks kampaanianägu ja lõime TikToki jaoks kolm stereotüüpilist sketši. Arvan, et TikTokis ei olnudki veel Eestis kampaaniate poolest nii kvaliteetset sisu enne tehtud," nendib Sinivee.

Ta lisab: "Seal oli üks tuletõrjuja sketš. Selline stereotüüpiline, et neiu ei tohiks olla tuletõrjuja. Lõhkusime seda stereotüüpi ja põlevast majast väljusin niimoodi, et olin neiu kukil."

Sinivee sõnul on tal reklaamivaldkonnast nii palju praktilisi kogemusi, et seda ülikoolis õppida poleks enam mõtet 

Sinivee sõnul on tema tulevikuplaanid veel lahtised, aga ta on mõelnud peale gümnaasiumi lõpetamist astuda ka ülikooli, kus on soov õppida midagi meedia või filmindusega seotut. 

Markus Kristofer Sinivee sõnul on praegu, võrreldes tema karjääri algusaegadega, keerulisem sisuloojana alustada.
Markus Kristofer Sinivee sõnul on praegu, võrreldes tema karjääri algusaegadega, keerulisem sisuloojana alustada. — FOTO: Erakogu

Reklaami alal ei plaani Sinivee end täiendama minna, kuna selles valdkonnas on sisuloojana tegutsedes kogunenud suur teadmistepagas: "Olen sotsiaalmeedias reklaami ja turundusega tegutsedes saanud ise palju praktilisi kogemusi, mida kindlasti väga paljudel ei ole. Kes näiteks tulevad ülikoolist või õpivad reklaami ja turundust: usun, et mul on endal juba praegu palju rohkem praktilisi teadmisi, kui neil."

Sinivee sõnul on praegu sisuloojana alustamiseks küllaltki keeruline aeg

"Ma ei taha kellelgi kindlasti motivatsiooni maha tõmmata, aga konkurents TikTokis ja sotsiaalmeedias on väga palju kasvanud, võrreldes selle ajaga, kui mina alustasin. Kaks aastat tagasi oli kindlasti palju vähem neid, kes sisu lõid ja oli lihtsam silma paista," selgitab ta.

Sinivee annab kolm kasulikku soovitust neile, kes plaanivad tihedast konkurentsist hoolimata sisuloomega alustada: "Ära ole võlts, ole sina ise ja tee seda, mis sulle endale päriselt meeldib. Inimesed näevad, kui teed asju südamega."

Markus kohtus oma kaaslasega samuti sotsiaalmeedias

Sinivee selgitab: "Tüdruksõber on mul olemas ja võib öelda, et kohtusime läbi sotsiaalmeedia. Tüdruksõbra TikToki kontol oleme teinud sketše, kus näitame erinevaid olukordi, näiteks esimest kohtingut."

Kommentaarid puuduvad