Reklaam sulgub sekundi pärast

Tuntud poekett limonaadimaksu eel: tarbija on juba praegu terviseteadlikum!

Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. — FOTO: 123rf.com

Hiljuti tuli avalikuks, et limonaadimaks lükkub aasta võrra edasi. Coop Eesti ostudirektor Oliver Rist tõdes ERR-ile, et juba praegu ehk enne suhkrumaksu tulekut teevad tarbijad üha terviseteadlikumaid valikud.

Risti sõnul on magusamate karastusjookide müük tänavu aastatagusega võrreldes vähenenud seitse protsenti, aga suhkruvabade jookide müük on kasvanud 22 protsenti.

"Tarbija on terviseteadlikum. Tootja liigub sinna, kuhu tarbija läheb," ütles Rist.

Limonaadimaks lükkub aasta võrra edasi, sest järgmiseks aastaks ei jõutaks valmis elektroonilise deklareerimise süsteemiga. Terviseminister Riina Sikkut kinnitas, et maks ise ei muutu, vaid tuleb lihtsalt hiljem.

Loe pikemalt ERR-ist.

Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhataja Sirje Potisepp ütles hiljutises intervjuus TV3 portaalile resoluutselt, et niinimetatud limonaadimaksu nemad kindlasti ei toeta, sest hoolimata poliitilisest retoorikast, ei teeni see inimeste ülekaalulisuse ja rasvumise vähendamise eesmärki, vaid on mõeldud riigi poolt varem ära kulutatud raha tagasikorjamiseks.

Sirje Potisepp toob välja, et suhkru- või limonaadimaksuks nimetatav maks tundub inimestele mõistlik paljuski seetõttu, et tegemist pole igapäevaeluks vajalike põhitoiduainetega. Põhjendused ja meetodid, kuidas tegelikult inimeste ülekaalulisust ja rasvumist vähendada soovitakse, ei lähe Potisepa sõnul aga plaanitava meetmega kuidagi kokku.

„Võtame ikkagi kogemused ka teistest riikidest ja maailmast, kus suhkrumaks on ühel või teisel viisil kehtestatud. See on alati olnud poliitiliste otsuste koht ja pidanud eelkõige silmas riigieelarve täitmise vahendit. Täpselt sama on ka Eestis: tegu ei ole mingi tervisemaksuga, see on puhtalt järgmine viis inimestelt riigieelarvesse raha korjata, mis omakorda on kunagi riigi poolt tuulde lastud,“ ütles Potisepp ja lisas, et ka Maailma Terviseorganisatsiooni (WHO) raport kinnitavat, et toodete maksustamine ei ole muutnud inimeste ülekaalulisust ega rasvumist. „Nendes riikides, kus suhkrumaks on juba pikalt olnud, siis ülekaalulisus ja rasvumine aina kasvab. See argument kukub täiesti ära.“

Kommentaarid puuduvad