Kas süsivesikud on päriselt halvad? Toitumisnõustaja kummutas kõige levinuma müüdi kaalutõusu kohta

Kristin Salupuu
Foto: Silver Siilak

TV3 Play saates “5 müüti” käis külas toitumisnõustaja Kristin Salupuu, et tuua päevavalgele tõde selle kohta, millised müüdid tervisliku toitumise kohta leiavad kinnitust ning millised vajavad ümberlükkamist.

Üks kõige levinumaid müüte toitumises puudutab süsivesikute tarbimist. Nimelt levib arvamus, et kui soovid hoida tervislikku kaalu, siis peaks vältima süsivesikuid nagu kartul, riis ja pasta. Arvatakse, et süsivesikuid tarbides tõuseb ka meie kehakaal. 

Toitumisnõustaja sellega aga ei nõustu. “Riis, pasta, kartul üksi kindlasti kehakaalu ei tõsta,” kummutas Kristin müüdi. 

Küll aga tõdes toitumisnõustaja, et süsivesikuid peab tarbima koos õigete toitudega. “Tihti süüakse selliseid toiduaineid (riis, pasta, kartul – toim) koos rasvarohkete kastmetega või siis näiteks rasvase lihaga. Ja kui see energiakogus on liiga suur, siis see võib kehakaalu tõsta,” selgitas Kristin, kui lihtne tegelikult tervisliku toitumise loogika on. 

Kristin soovitab eelistada alati täisteratooteid ning võimalusel kombineerida süsivesikuterikkaid roogi köögiviljadega.

“Väga paljude inimeste kitsaskoht toitumises on vähene köögiviljade tarbimine. Ja just köögiviljad on need, mis aitavad toidukogust suurendada ning seejuures hoida seda portsjoni energiasisaldust võrdlemisi madalal,” rääkis toitumisnõustaja. 

Kas vee tarbimine aitab kaalu langetada või kas gluteeni – ja laktoosivaba toitumine on tervislik – seda vaata lähemalt videost! 

Kommentaarid puuduvad