Reklaam sulgub sekundi pärast

Ostukorv liiga kallis? “Parim enne” kaupadega toidupood lööb laineid ulmeliselt soodsate hindadega

Joonatan Pärn

Sumena
Sumena operatiivjuht Oliver Sebastian Lamp ja tegevjuht Joosep Kaljula. — FOTO: Erakogu / Sumena

2021. aastal nägi ilmavalgust kahe noore Eesti ettevõtja Joosep Kaljula ja Oliver Sebastian Lambi poolt loodud veebipood Sumena, kus pakutakse soodsa hinnaga toidukaupa, mis läheneva või möödas oleva "parim enne" kuupäeva tõttu poelettidele ei jõua, kuid on siiski täiesti ohutu ja söögikõlblik.

Sumena avas eelmise aasta lõpus Balti Jaama turul ka esimese füüsilise esinduse. Ettevõtte tegevjuht Joosep Kaljula selgitab, mida Sumena endast täpsemalt kujutab ja kuidas on rahvas vastu võtnud toidupoe, millest kauba soetamisega saab vähendada oma globaalset jalajälge. 

"Oleme alati sellised "ette võtjad" olnud," tunnistab Kaljula. "Ettevõtteid küll (varem) loonud pole, aga oleme asju ette võtnud. Läksime poodi, hakkasime nii-öelda poole kohaga oma elu elama ja tuli välja, et toidukaubad on metsikult kallid."

"Uurisime toidu kohta ja kuna tänapäeva reklaamide sihtimine on väga täpne, tuli kohe ette infoleht toiduraiskamise kohta. See hakkas natuke huvi pakkuma, kuna (raisatava) toidu kogused olid metsikud ning kust see kadu siis tekib," selgitab Kaljula. Tegusad noored hakkasid mõtlema, kuidas toidu kaotsiminekut vähendada või ära hoida ja alustasid kooli kõrvalt brändi loomisega, mis algselt kandis nime Nutiroog ehk "toitu nutikalt".

Nutiroast tõsiseks konkurendiks Eesti toidukaubanduses

"Päeval kaheksa tundi kooli, õhtul pakkimine, kauba tellimine ja kõik muu. Gümnaasium sai läbi ning jõudis kätte aeg, mil sai 24/7 ettevõttele aega panustada," räägib ta.

Varsti avastasid noored ettevõtjad, et kaupade ülejääk on nii metsik, et oleks vaja laieneda. "Me olime algselt Suur-Sõjamäel 35-ruutmeetrises boksis. Seal oli kõik paksult kaupa täis ning metsik ruumipuudus."

Kaljula sattus tol ajal veel Nutiroa nime kandvast ettevõtmisest rääkima oma hea sõbraga, kes asutas kunagi ühe tarkvaraettevõtte. "Talle kõlas mu plaan laienemisest väga hästi ning ta nägi, et see on vajalik asi, mida teha. Skandinaavias on selline ärimudel juba vägagi toimiv ja tulus ning otsustasimegi uue brändi ja tõsisema ettevõtte, Sumena, luua."

Sumena nime taga seisab tegelikult kaks lugu: Sumena on on lühend "super-mega-naudingule" ning samuti kõlab Sumena nagu "sume suveöö". Sumena poolt pakutav kaup pärineb peamiselt maaletoojatelt ja Eesti tootjatelt.

"Parim enne" on turvaline!

Paljudel tekib kindlasti küsimus, kas läheneva või juba möödas oleva "parim enne" kuupäevaga toidukaupa on ikka ohutu suhu pista. "Lähenevaga on sada protsenti (turvaline) ja mööduvaga samuti sada protsenti (turvaline). "Kõlblik kuni" asjadega me ei tegele, sest nendega on tõesti nii, et kui kuupäev kukub, siis heal juhul veel paar päeva saab süüa, aga edasi ei tasu riskida," kinnitab Kaljula.

"Praegu on meil müügiks 2022. aasta alguse "parim enne" kuupäevaga maisipulgad. Ise sööme neid siin kohvi kõrvale ning inimesed ostavad ja kiidavad. Hind on samuti väga hea ja maitse uueväärne," räägib ta. "Me püüame (inimesi) harida ja tutvustada neile seda, et tegelikult ei ole sellisel toidul midagi viga ning ei võta tükki küljest, kui soetada endale see kahekümnesendine pakk maisipulki."

Balti Jaama turu kaupluses on tekkinud juba püsiklientuur

Sumena sortimendist leiab 160 erinevat toodet. "See on ka pooleldi tänu sellele, et avasime Balti Jaama poe ja seal ostetakse kaupa rohkem, kui algselt arvasime. Osa sortimendist kaob sinna ära." Eelmise aasta lõpus Balti Jaama turul avatud Sumena esindus on Kaljula sõnul rahva poolt ülimalt hästi vastu võetud. "Iga päev tuleb uusi kliente ja samuti näeme igapäevaselt ka tuttavaid nägusid," lisab Kaljula.

Sumena hinnatase jääb Kaljula kinnitusel alla kõikidele konkurentidele. "Selle nimel töötame iga päev ja ma usun, et see töö on ka vilja kandnud." 

Sumena jaanuarikuu hitttoode on Kalevi mardi-kadripäeva kommipakk. "Oleme seda müünud juba natuke üle 4000 paki. Poolekilone kommipakk ja 2000 kilogrammi komme oleme inimestele väga hea hinnaga ära jaganud."

Milline on siiski Sumena keskmine klient? "Kui meil oli ainult veebipood, siis oli meie püsikunde keskealine pereema, kes vastutab pere toidukorvi eest. Peale Balti Jaama poe avamist saime aru, et üldiselt on ka vanemad inimesed need, kes selliseid häid hindu jahivad." 

Sumena poolt pakutavale saab pilgu peale panna siin!

Kommentaarid puuduvad