Reklaam sulgub sekundi pärast

Võimas! “Apteeker Melchior” sai lepingu rahvusvahelise filmilevitajaga

Melchior
Foto: Pressimaterjal

Eestis aasta vaadatuimaks filmiks tõusnud "Apteeker Melchior" jõuab ka teiste riikide levisse, sest triloogia tootjad sõlmisid rahvusvahelise müügiagendi lepingu Global Screeniga, kes on enam kui 50-aastase kogemusega filmide ja telesaadete levitamis- ja tootmiskontserni TELEPOOL turustusharu.

Global Screeni rahvusvaheliste hangete ja kaasproduktsioonide asepresidendi Ulrike Schröderi sõnul innustas levitajat Eesti kinopubliku reaktsioon ja kõrge huvi "Apteeker Melchiori" vastu, mida kinnitavad kassatulemused. "Triloogia on tõeliselt kaasahaarav, see on täis saladusi, seiklusi ja põnevust ning filmide väärtust tõstab see, et suurele ekraanile on toodud keskaegse elu müstiline ja kohati kummituslik olemus. Oleme veendunud, et Apteeker Melchiori filmid on jätkuvalt edukad nii Eestis kui ka paljudes teistes riikides."

Aprillis linastunud triloogia esimene osa "Apteeker Melchior" on Eesti kinodes sel aastal kõige suurema vaatajaskonnaga kodumaine film, millele on kinopileti ostnud juba üle 127 000 inimese. 19. augustil esilinastunud triloogia teist osa "Apteeker Melchior. Viirastus" on esimese kahe nädala jooksul vaatamas käinud üle 35 000 inimese. Esimest korda Eesti filmiajaloos linastub ühe aasta jooksul kodumaiste filmide triloogia – kolmas film "Apteeker Melchior. Timuka tütar" jõuab kinodesse oktoobris.

"Apteeker Melchiori" filmide produtsent Esko Rips rääkis, et tegijate ambitsioon pole kunagi piirdunud vaid koduturuga. Ta loodab, et triloogiast kujuneb Eesti jaoks oluline ekspordiartikkel, mis tekitab maailmas huvi siinse kultuuri ja eriti just Tallinna vanalinna vastu.

"Apteeker-detektiiv Melchiorist võiks saada meie oma Sherlock Holmes, rahvusvahelist publikut paeluv põnev ja positiivne bränd. Ajalooliste filmide ja sarjade võttepaikade külastamine on turisminduses hoogsalt kasvav trend. Näiteks sajad tuhanded "Troonide mängu" fännid reisivad igal aastal Dubrovnikusse, et ekraanilt tuttavat olustikku viimaks ka isiklikult kogeda. Need turistid on toonud Horvaatiale miljoneid eurosid tulu," selgitas Rips.

"Kahtlemata leidub hulgaliselt neidki, kes soovivad apteeker Melchiori radadel käia ja meie võrratut vanalinna avastada. Selle eelduseks on filmi edukas rahvusvaheline levi, mille nimel teemegi koostööd Global Screeni ja teiste rahvusvaheliste partneritega. Melchiori tõeliseks turismimagnetiks arendamine nõuaks aga lisaks ka Eesti riigi ja Tallinna linna tuge," märkis Rips. Tema sõnul on "Apteeker Melchiori" triloogia mastaapseim filmiprojekt, mis Eestis tehtud. Lisaks suurematele kodumaistele tootjatele on selle taha koondunud ka Saksa, Läti ja Leedu juhtivad produktsioonifirmad.

Global Screen on enam kui 50-aastase kogemusega filmide ja telesaadete levitamis- ja tootmiskontserni TELEPOOL rahvusvaheline turustusharu. TELEPOOL on suurim ülemaailmne kontsern, mis keskendub mängufilmide ja teletoodete arendamisele, tootmisele, litsentsimisele ja levitamisele. Ettevõte, mille peakontor asub Münchenis ja kontorid Zürichis, kuulub 100 protsenti Will ja Jada Pinkett Smithi ettevõttele Westbrook Inc. Global Screen levitab kõrge kvaliteediga mängufilme ja telesarju ülemaailmsetele ja kohalikele voogedastusplatvormidele, telekanalitele, festivalidele ja filmilevitajatele üle kogu maailma.

Filmitootmist toetasid Eesti Filmi Instituut, kultuuriministeerium, Viru Filmifond, Saarte Fond, Tartu Filmifond, National Film Centre of Latvia, Riga Film Fund, Lithuanian Tax Incentive, Creative Europe MEDIA, Kanal2 ja Apollo TV.

Kommentaarid puuduvad