Mis on eduka ja ägeda kodukohviku pidamise saladus?

“Stuudio” saates käis külas toiduportaali Nami-Nami perenaine Pille Petersoo, kes rääkis kodukohvikute põnevast maailmast nii külastaja kui organiseerija vaatevinklist. Milline menüü inimesi võlub ja mida korraldusliku poole osas silmas pidada?

Kodukohviku puhul määravad nii detailid kui ka suur pilt ära selle, kas päeva lõpuks toob ettevõtmine rohkem võlu või valu. Kodukohviku pidaja peab arvestama selliste asjadega, mille peale lihtne külastaja vaevalt et mõtleb. Kodukohviku pidamiseks on väga erinevaid põhjuseid, alates oma lastele ettevõtluskogemuse andmiseks kuni reklaami, rahateenimise ja lihtsalt meeldiva elamuse loomiseni välja.

Päeva lõpus ei soovi keegi pettuda ja tõdeda, et suurem osa kringleid, pirukaid ja muffineid jäid müümata, kuid niisamuti tekitab paanikat ja stressi olukord, kus inimeste hordid juba paari esimese tunniga kogu laua tühjaks ostavad.

“Mäletan, et esimesel aastal tegin omast arust kohutavalt palju soolaseid ja magusaid pirukaid ja muffineid. Kuni kaheksani oli muusikaline eeskava, aga kella neljaks oli kõik otsas. Mõtlesid õudusega, et neli tundi voorib veel inimesi, issand, mida me neile pakume. Selliseid hetki on küll olnud. Kui mitu korda teed, siis õpid iga kord ja järgmine aasta paanikat ei tule või tuleb natukene hiljem,” kirjeldab Petersoo.

Kodukohviku külastajate soovid on erinevad, küll aga tuleb läbi mõelda nii presenteerimine kui ka võimalused jooksvalt muudatusi teha. Kartulisalat on iseenesest väga hea, aga maitserohelise garneering ja paar marineeritud sibulaviilu lisavad atraktiivsust. Kui pirukad 2 euroga ei müü, võib olukord 1,5 eurose hinna puhul drastiliselt muutuda. Mõned tooted võivad müüa võrdselt hästi sõltumata kellaajast, teised jällegi spetsiifilisemal ajal. Kell 12 päeval inimesed marineeritud oliive ei taha, küll aga lähevad need kell 16 või 17 õhtul klaasikese joodava ja jazz muusika saatel peale.

Vaata lähemalt erinevaid soovitusi päises olevast videost.

Kommentaarid puuduvad