Reklaam sulgub sekundi pärast

Miks peaksite liitreaalsuse pärast rohkem põnevil olema?

Sisuturundus

liitreaalsus
by Free Bing Image Creator

Liitreaalsus (AR) on tehnoloogia, mis on viimastel aastatel palju tähelepanu pälvinud. AR võib nii arvutimängudes kui ka haridusmaailmas muuta seda, kuidas me ümbritseva maailmaga interakteerume. Miks siis kõik sellest ei räägi?! Vaatleme lähemalt, mis on AR, selle ajalugu, milleks seda kasutada saab ja lõpuks, miks peaksite selle pärast rohkem põnevil olema.

Mis liitreaalsus endast üldse kujutab?

Liitreaalsus on grupp erinevatest tehnoloogitest, mis rakendavad digitaalset teavet reaalsele maailmale, muutes selle tajutavust. Seda tehakse tavaliselt kaamera, mis jäädvustab reaalset keskkonda, ja ekraani kaudu, mis kuvab digitaalset teavet. See digitaalne teave võib olla mis tahes kujul, alates piltidest ja tekstist kuni 3D-mudelite ja animatsioonideni.

Mõned tuntud näited selle kohta on Google Glass (mis on lihtsalt ekraan) ja AR, nagu Microsoft HoloLens või XR-peakomplektid, mis ühendavad nii VR-i kui ka AR-võimalusi.

Kas AR on siis sama, mis VR?

Ei, AR ja virtuaalreaalsus (VR) ei ole sama asi. Samal ajal, kui VR on täielikult kaasahaarav kogemus, mis viib teid täiesti teise maailma, siis AR täiustab reaalset keskkonda, milles te juba viibite.

Teisisõnu, kui VR asendab teie vaate reaalsest maailmast täiesti digitaalse vaatega, siis AR lisab teie vaateväljale digitaalse teabe kihi. Seega muudab AR seda, kuidas ennast ümbritsevat tegelikku maailma näete.

AR ajalugu

AR kontseptsioon on olnud kasutusel juba mitukümmend aastat. Esimese XR-süsteemi töötas välja arvutiteadlane Ivan Sutherland 1960. aastatel. AR hakkas aga populaarsust koguma alles 1990. aastatel. 1992. aastal võttis Boeingu teadlane Tom Caudell kasutusele termini "Augmented Reality" (“Liitreaalsus”), et kirjeldada süsteemi, mida ta arendas, et aidata töötajatel lennukeid tõhusamalt monteerida. Sellest ajast alates on AR edasi arenenud ja sellele on üha enam rakendusi välja töötatud.

liitreaalsus
Unsplash.com

Milleks saab AR-i kasutada?

AR-il on palju potentsiaalseid kasutusvõimalusi mitmesugustes tööstusharudes. Arvutimängude tööstuses saab AR-i kasutada ümbritsevate kogemuste loomiseks, üks tuntumaid näiteid on Pokemon Go. Kuigi praeguseid näiteid AR-mängude kohta pole palju, on tõenäoline, et tehnoloogia arenedes ja kättesaadavamaks muutudes hakkab see mängumaastikul palju suuremat rolli mängima. Kujutan ette, et sellised mängud nagu Roblox jõuavad platvormile üsna pea. Sellest rääkides, saate Robuxit osta siit!

Lisaks arvutimängudele saab AR-i kasutada hariduses õppeainete ellu äratamiseks, võimaldades õpilastel näha õpitavate asjade 3D-mudeleid ja nendega interakteeruda. Müügimaastikul saab AR-i kasutada selleks, et võimaldada klientidel visualiseerida, kuidas mööbel või riided nende kodus või kehal välja näeksid. AR-i saab kasutada isegi meditsiinivaldkonnas, võimaldades arstidel treenida keskkondades, kus nad saavad visualiseerida ja manipuleerida elundite ja muude kehaosade 3D-mudeleid.

AR-l on ka mõned vastuolulisemad kasutusjuhtumid; seda saab kasutada sõjaväes, pakkudes sõduritele täiustatud olukorrateadlikkust lahinguväljal.

Niisiis, kuidas ma saan AR-i kogeda?

AR-i kogemiseks on mitu võimalust. Paljudel kaasaegsetel nutitelefonidel ja tahvelarvutitel on sisseehitatud AR-funktsioonid, mis võimaldavad kasutajatel vaadata AR-sisu oma seadme kaamera kaudu. AR-prillid, nagu Microsoft HoloLens ja Magic Leap One, pakuvad kaasahaaravamat kogemust, võimaldades kasutajatel näha AR-sisu ekraani vajamata.

Seega on liitreaalsusega interakteerumiseks palju erinevaid viise – mitte kõik neist ei vaja kallist spetsiaalset riistvara.

AR tulevik

AR tulevik on uskumatult põnev. Kuna tehnoloogia on pidevalt arenev, võime oodata veelgi rohkem rakendusi, mis on tarkvara suhtelist nappust arvestades oluline. Üks kõige suurema potentsiaaliga AR valdkondi on töömaastik. AR-i saab kasutada selleks, et aidata töötajatel ülesandeid tõhusamalt ja tulemuslikumalt täita, võimaldades neil juurdepääsu teabele ja juhistele ilma käsi kasutamata.

Teine AR-i potentsiaalne valdkond on reklaamindus. AR-i saab kasutada kaasahaaravate ja interaktiivsete reklaamide loomiseks, mis võimaldab klientidel kogeda tooteid köitvamal viisil. AR-i saab kasutada ka selleks, et pakkuda klientidele personaliseeritud soovitusi nende eelistuste ja varasemate ostude põhjal.

AR tulevik on põnev ja võib-olla kõige põnevam on see, et me kõik saame tulevasele liitreaalsuse maastikule kaasa aidata.

Kokkuvõtteks võib öelda, et liitreaalsus on tohutu potentsiaaliga tehnoloogia. Arvutimängudest hariduse ja reklaaminduseni – AR võib muuta seda, kuidas me ümbritseva maailmaga interakteerume. Olenemata sellest, kas kasutate nutitelefoni või spetsiaalset peakomplekti, on AR-i kogemine põnev ja kaasahaarav elamus. Kuna tehnoloogia areneb pidevalt, võime oodata veelgi uuenduslikumate ja praktilisemate rakenduste väljatöötamist. Kuna otsime jätkuvalt uusi AR-i rakendusviise, võib see muutuda üldlevinud tehnoloogiaks, mida me oma igapäevaelus kasutame. Seega, kui te ei ole veel AR-i pärast põnevil, on aeg sellele uskumatule tehnoloogiale ja kõigile selle pakutavatele võimalustele tähelepanu pöörata.

Kommentaarid puuduvad