Intervjuu! Reisikorraldaja: pelgalt netikommentaaride najal endale puhkusereisi koostamine on täielik loterii

Pilt: 123rf
Pilt: 123rf

Suur suvi on ukse ees ja inimesed reisivad aina hoogsamalt. Nõudluse suurenedes tekib ka rohkem probleeme. Seetõttu uurisime kahelt suuremalt reisifirmalt, kuidas neid ennetada ja mida teha, kui pakettreis valmistab pettumuse.

Eelmisel nädalal kajastasime ”Seitsmeste” saatejuhi Kethi Uibomägi pettumust Türgi pakettreisis, mille ta katkestas ise suisa mitu päeva varem. Kethi kasutas küll kolmanda reisifirma teenust, kuid uurisime selle loo valguses kahelt suurimalt reisikorraldajalt, kas üldse ja millised ohud on üldse pakettreisiga puhkusele minnes.

”Alati on kurb, kui puhkust hakkavad varjutama murepilved või see ei vasta eeldatud ootustele. Kindlasti tasuks valida endale usaldusväärne reisikorraldaja, kes on abiks kogu reisiteekonnal – alustades reisi valikust kuni puhkuselt koju naasmiseni,” sõnas reisikorraldaja Novatours turundus- ja suhtekorraldusjuht Olev Riisberg.

Ta ütles, et sarnaselt reisikorraldaja eelnevale taustauuringule, tasub hankida täiendavat infot sobivate sihtkohtade, kuurortide ja hotellide kohta. ”Pelgalt netikommentaaridest või ainult pildimaterjalidest saadud info najal endale puhkusereisi koostamine on suhteliselt loteriimaiguline. Mõeldes, kui palju on meile aastas antud argielust aega puhata, siis võib julgesti järeldada, et puhkus on üks hinnalisemaid perioode tööinimese elus,” märkis Riisberg.

Estraveli tootjasuhete juht Katrin Samlik sõnas, et üldiselt on pakettreis n-ö kindla-peale minek. ”Kogu eeltöö on reisija eest ära tehtud. Istud Tallinnast lennukile ja edasise eest hoolitseb juba reisikorraldaja ning nende esindajad kohapeal. Siiski võiks iga reisija uurida sihtkoha kommete ja olude kohta, et ei tekiks liigkõrgeid ootusi ning sellest tingitud pettumust. Nagu öeldud, on alati mõistlik enne broneerimist reisikonsultandiga nõu pidada ning leida just enda ootustele sobivaim sihtkoht ning hotell,” lausus ta.

Ta palub meeles pidada, et kui midagi läheb puhkusel kehvasti, siis pakettreisi puhul on selleks kohapealne reisiesindaja, kelle kontaktid on infolehel. ”Loomulikult võib alati erinevate küsimuste tekkimisel võtta ühendust ka 24/7 klienditoega,” lausus ta.
Samlik rõhutab, et hotelli valikul peab silmas pidama, et sihtkohariigi hotellide tase ei pruugi olla sarnane Eesti hotellide tasemele.

”Igas riigis on oma reeglid hotellide klassifikatsioonile ning sageli on tase ning kvaliteet madalam, kui me harjunud oleme. Küsi kindlasti reisikonsultandilt soovitusi vastavalt enda eelistustele, mis sinu jaoks oluline ja kindlasti peaks hotellis olemas olema,” soovitab ta.

Riisberg lausub, et pole ole oluline, kas perereisile sõitjate arv on suur või väike – muretu puhkuse alustalaks on samuti hoolikas planeerimine. ”Pingevabamaks perepuhkuseks lastega soovitame võtta aega ja teha varakult plaane ning soetada otselennuga reisipakett. Pikema lennuga reisi valimisel tuleb mõelda eelkõige pere kõige noorema reisihuvilise jõuvarudele.”

Kui suur on tõenäosus oma raha tagasi saada?

”Reisijal tuleb teavitada oma reisikorraldajat viivitamatult esinevatest puudustest või pretensioonidest reisikorralduse kohta ja teha seda kindlasti kirjalikult. Puudustest teatamata jätmisel ei saa reisija võimalike kahjunõuete esitamisel hilisemalt nendele tugineda,” täpsustab Novatoursi reisikorraldaja Olev Riisberg.

Ta rõhutab, et pelgalt kliendi enda hinnang, et tema valitud hotell talle ei meeldi enam ja ei vasta ootustele, ei anna alust hüvitiseks ja seda ei saa reisikorralduses puuduseks pidada. Nimetatud põhjusel toimuva hotelli vahetamisega seotud lisakulud kannab tavapäraselt reisija ise.

Kuid ta nendib, et kui sihtkoht, piirkond või muud pakettreisi detailid vajavad täpsustamist, tasub pöörduda reisikonsultandi poole. ”Tavapäraselt on kliendile esmaseks toeks enne äralendu tema reisikonsultant, kelle juurest reisipakett osteti või reisikorraldaja ametlik klienditugi. Sihtkohas olles on esmaseks kontaktiks ikkagi reisikorraldaja enda reisiesindaja. Tema aitab leida kiire lahenduse ka juhul, kui on vaja vahetada hotelli.”

Ühtlasi saab just reisikonsultandilt infot erinevate kindlustusliikide kohta. Reisikorraldajate sõnul on ka korraliku kindlustuskaitse olemasolu perereisil väga oluline.

Suvel reisides tuleb varuda aega ja kannatust

Koroonapiirangute leevenemine, Tallinnast väljuvate lennusihtkohtade arvu kasv ning lennujaama julgestustöötajate nappus on pikendanud julgestuskontrolli läbimise aega. Seetõttu soovitavad reisikorraldajad väljalennule ruttavatel reisijatel saabuda lennujaama vähemalt kaks tundi enne lendu.

Samlik märgib, et lennujaama tasub saabuda alati soovitatud ajaks, tavaliselt ca 2 h enne lendu (suurtes lennujaamades isegi rohkem). Ka juhul kui reisite ainult käsipagasiga, tuleb arvestada, et turvakontroll võib ka tavapärasest rohkem aega võtta. Lisaks tasub eelnevalt lennujaama lehelt üle vaadata, kui palju lende samal ajal väljub. Lisainfot leiab ka Tallinna lennujaama lehelt.

Kuid tasub meeles pidada, et aprillist kuni oktoobri lõpuni on suvehooaeg. Seega tuleb varuda igal inimesel kannatust ja aega puhkuse planeerimisel. ”Läbi aegade armastatuimad sihtkohad sel ajal on näiteks Türgi, Bulgaaria, lisaks Kreeka saared nagu Kreeta ja Rhodos. Eelmisel aastal lisandus Montenegro. Nendes sihtkohtades on hinna ja kvaliteedi suhe väga hea,” tutvustab Riisberg.

Kommentaarid puuduvad