Reklaam sulgub sekundi pärast

GALERII | Triin Lellep sai USA ringreisil kultuurišoki: tundsime end nii halvasti!

Johanna Alvin

Triin Lellep Mart Sanderi kingitud kleidiga
Triin Lellep Mart Sanderi kingitud kleidiga — FOTO: Erakogu

Laulja, näitleja ja kirjanik Triin Lellep läks USA ringreisile, kus ta on saanud juba mitu uut ja põnevat kogemust. Triin sai ka paraja kultuurišoki, kui sõi mitu päeva järjest Ameerika rammusat toitu, mille tulemusel ta end üpriski halvasti tundis.

Triin Lellep otsustas mõni aeg tagasi pühkida kodumaa tolmu jalgelt ning minna maailma avastama. Esimeseks sihtkohaks valis Lellep USA, kuhu ta tegelikult läks hoopis tööasju ajama. "Alustasin oma ringreisi Floridast, kus tegin ka esimese kontserdi. Eriline mälestus oli, et käisime Eha Urbsaluga õhtusöögil Donald Trumpi kodus Mar-A-Lagol Palm Beachil: üks kauneimaid kohti, kus kunagi olnud olen."

Triin kirjeldab, et USA endise presidendi kodu on justkui Versailles lossi ja Hispaania häärberi segu. Uhkes elamises on ka bassein, kontserdisaal, restoranid, baarid ja salongid. "Trump on sinna sisse kirjutatud ja elab seal."

"Siis lendasin Chicagosse ja minuga liitus Mart Sander, kellega koos tegime kontserte seal, New Yorgis, New Jerseys ja Washingtonis. Pärast seda läksime Põhja-Carolinasse Nevermore filmifestivalile, kus "Dr. Sanderi uneteraapia" film esilinastus. Osutusime valituks 600-st filmist. Nüüd oleme New Yorgis ja naudime kaunist õhtusööki."

Mart Sander ja Triin Lellep
Mart Sander ja Triin Lellep — FOTO: Erakogu

Triinul on olnud natuke aega ka turisti mängida ning tiheda reisi jooksul on külastatud mitut olulist vaatamisväärsust. "Väga töine reis on olnud, aga külastasime Washingtoni muuseume ja Kapitooliumi."

Triin kinnitab üsna stereotüüpset kirjeldust Ameerikast - palju erinevaid kultuure ja kõik on suurem kui mujal. "USA on nii kirju ja iga osariik on omamoodi eraldi, nii palju kultuure ja tänavapilt on kirju. Manhattanis on okei minna hommikumantlis tänavale, karjuda või laulda ja keegi ei pane seda tähelegi. Ise ma seda ei teinud. Siin on okei sõita autoga 7-8 tundi päevas, mis Eestis oleks ikka eriline. Ja kõik asjad on suuremad, alates pliitidest ja külmkappidest kodudes kuni autodeni tänavatel."

Lisaks sai laulja ka paraja kultuurišoki ning tundis end peale rasvase toidu söömist isegi kehvasti. "Ei saa jätta tähele panemata, et toidud on tohutult rammusad ja suured." Rasvased toidud mõjusid reisisellidele pigem kehvasti. "Ikka tundsime end halvasti. Hiljem läksime kõik salatite peale üle."

USAs võtsid Triinu vastu kohalikud eestlased, kes saabujaid hea meelega kostitasid. See-eest teeb laulja nukraks indiaanlaste kogukond, mis asub USA ühiskonnas pigem olematul kohal. "Mind kurvastab, et indiaanlased on endiselt nähtamatud USA kultuuris, meedias, täiesti tühistatud. Rõhutatakse palju vähemuslasi, aga Indiaanlasi mitte. Käisin Indiaanlaste muuseumis, mille väljapanek oli pigem väike ja ma olin seal ainuke inimene, kuigi kõik muud muuseumid olid pilgeni täis."

Vaata galeriist Triin Lellepi seiklusi USAs!