Reklaam sulgub sekundi pärast

Tippkokk Orm Oja ihaldusväärsest Michelini tärnist: rahaga see küll ei võrdu

Kui kerge või raske on päriselt tipprestorani juhtida, kuidas mõjutab toiduhindu inflatsioon ja miks ei tahagi kõik kokad endale Michelini tärni? "Miks me oleme idioodid?" podcastis käis külas tippkokk Orm Oja, kes tänu Masterchef Eesti telesaatele nüüd paljude gurmaanide silmapiiril on.

Orm Oja sai eesti publikule laiemalt tuntuks kui Masterchef Eesti kohtunik ja tänase seisuga omab ta kahte restorani Tallinna vanalinnas. Oja sõnul on kõige hullem asi see, kui inimesed, kes pole ealeski teeninduses ega mõnes restoranis töötanud, teevad ise restorani. "Nad palkavad mingi peakoka, sest nende ettevõte toob raha, neil on igav ja nad hakkavad restorani tegema, et oleks koht, kus käia. Neil peab alati enda laud olema, kus nad istuvad läpakaga ja ajavad Facebookis juttu. Siis hakkab pihta jutt, et ma käisin Hispaanias, sõin seal sellist toitu ja palutakse pildi järgi see sama asi teha. See on üks kummaline fenomen," avaldab ta. "Kogu Eesti peale on kokku 30 väga hästi majandatud restorani."

Pole vist kedagi, kes poleks kuulnud ütlust "Klient on kunigas", aga kas see päriselt ka tõele vastab? Seepeale vastab Orm resoluutselt: ei. "Mul kunagi üks väga hea sõber ütles, et iga klient pole kuningas ja iga kuningas pole klient. Ma olen sügavalt seda usku, et kui klient tuleb meile külla, siis nad tulevad nagu koju. Olen näinud väga palju sellist alandavat käitumist klientide poolt teenindava personali suhtes ja seda on väga kurb vaadata. Keegi joob end lõviks ja nüüd on aeg hakata teenindajat karistama oma kohaoleku ja staatusega. Selliste inimestega tuleb nii käituda, et palud lahkuda," põhjendab Oja. 

Orm on ka ise aastaid fine dining restoranides töötanud ja tunneb, et täna ta seda stiili enam viljeleda ei soovi. Kuidas suhtub ta aga Michelini tärnidesse? "Kui ma vaatan seda rabelemist nende tärnide nimel ja teades kõiki neid inimesi, kes nende nimel võitlevad, siis ei saa üldse aru. Ma olen seda ihaldanud ja kui ma ütleks, et ma seda üldse ei ihalda, siis ma valetaks, aga ma teadvustan endale, mida ma täna teen. Ma ei loo endale valekujutelmasi, et mul on võimalik seda saada, sest me töötame rahvale. Vahet pole, kui hästi me seda teeme, see pole reaalne," tunnistab ta.

Vaata videopodcastist, mis on Ormi enda lemmikuimad restoranid Eestis, mida arvab ta kõikvõimalikest toidutalumatustest ja kuidas selgitab ta kõrgeid restoranihindu!

“Miks me oleme idioodid?” podcastis kustutab janu Vitamin Well! Kasuta sooduskoodi SUVI10, mis kehtib kogu e-poe valikule www.gkrbrands.ee ning ei kehti koos teiste soodustustega!

Kommentaarid puuduvad