Aitab raiskamisest! R-Kiosk hakkab ühekordse kohvitopsi eest lisatasu küsima

BNS

R-kiosk hakkab ühekordsete topside eest lisatasu küsima
R-kiosk hakkab ühekordsete topside eest lisatasu küsima — FOTO: R-Kiosk Instagram

R-Kiosk alustab järgmisest aastast ühekordse kohvitopsi eest lisatasu küsimist.

R-Kioskitest ostetakse aastas ligi 1,5 miljonit topsi sooja jooki, millest umbes 98 protsenti on ühekordses topsis. Kuna 90 protsenti ühekordse topsi keskkonnamõjust tekib seda tootes, on R-Kioski ja Caffeine’i innovatsioonijuhi Berit Heinmetsa sõnul taaskasutuse asemel vaja suuremat korduvkasutamist.

“Ekslikult arvatakse ühekorratopside ja laiemalt tarbeplasti kohta, et kui see prügilasse jõuab, ongi järgmiseks sammuks ringlussevõtt ning seejärel sünnib uus toode. Kahjuks ei osata plasti siiski veel lõputult ümber töödelda, teatud juhtudel pole see üldse võimalik. Probleem on selles, et iga ümbertöötlemisega kaotab plast osa oma algsetest väärtuslikest omadustest ja iga sellise tsükliga muutub materjal vähem väärtuslikuks,” möönis ettevõtte innovatsioonijuht, lisades, et taaskasutuse asemel on vaja korduvkasutamist.

Heinmetsa sõnul on ettevõte seadnud endale eesmärgi vähendada plasti sisaldavate ühekordsete joogi- ja sööginõude osakaalu iga aastaga viis protsenti. Selleks suunatakse inimesi üha enam kasutama korduvkasutatavaid topse. Seejuures on tema sõnul alati eelistatud, et inimene võtab sooja joogi isiklikku termosesse.

Samas nendib Heinmets, et uus tarbimisharjumus on visa tekkima. “Põhjamaade näitel näeme, et see on ka seal raske, aga siiski mitte võimatu. Kiiremaks üleminekuks oleme otsustanud, et järgmisest aastast alustame ühekordse kohvitopsi eest ka lisatasu küsimist. Loomulikult ei ole ka kallim hind võluvits, aga vähemasti jõuame sammu lähemale eesmärgile. Selliselt on tõenäolisem, et järgmist kohvitopsi käes hoides mõistab kohvisõber, et see, mis on hea rahakotile, on seda ka keskkonnale. Nii on lootust, et kui mitte järgmisel, siis ülejärgmisel korral on varuks võtta juba oma korduvkasutatav kohvitops,” lisas R-Kioski ja Caffeine’i innovatsioonijuht.

Kommentaarid puuduvad